TIMBRE MUSICAL A L’ARQUES

El  soul és un gènere musical que va néixer als Estat Units a finals dels anys 50. Van destacar artistes com Sam Cooke, Solomon Burke o Ray Charles, entre molts altres. El soul combina elements del gospel, dels doo – wop i del blues. Es caracteritza per uns ritmes molt repetitius  i una forta presencia de la veu i dels cors.

El màxim esplendor el trobem a les dècades dels anys 60 i 70, tot i que mai ha deixat de tenir presència en l’escena musical i artistes com ara Amy Winehouse o Sam Smith han seguit innovant i modernitzant el gènere.

Aquests dies podrem escoltar temes de l’Aretha Franklin (I say a little prayer i Think); de l’Amy Winehouse (Back to black) o de Van Morrison (Brown eyed girl). Algunes d’aquestes cançons estan revisitades per artistes actuals.

Esperem que en gaudiu molt i que els nostres alumnes vagin coneixent els diferents estils que han deixat  empremta en la història de la música.

I say a little prayer