Projecte emocions

La finalitat del projecte d´emocions és  identificar, comprendre i expressar les emocions.

L´autoconeixement vol dir conèixer-nos i prendre consciència de qui som, què sentim i com expressem les nostres emocions. Constitueix el punt de partida de la Intel·ligència Emocional

L’infant que es coneix a ell mateix té la capacitat d’observar-se, per dins o per fora, d’esbrinar què sent i què fa, utilitza les seves preferències per guiar la presa de decisions, i descobreix les seves capacitats i les seves limitacions.

Perquè els nens i nenes expressin els seus sentiments, neguits, vivències, somnis, pensaments, preferències…es necessita temps, confiança i paciència.

El projecte d´emocions té la finalitat de;

• Identificar les pròpies emocions.
  • Expressar, al grup i de forma individualitzada, les pròpies emocions, sentiments, neguits, pensaments, punts de vista…
  • Conèixer diferents realitats immediates, culturals i socials.
  • Trobar-se a gust amb els companys/es, adults i espais escolars.
  • Empatitzar amb altres situacions, interpretacions i punts de vista.
  • Pertànyer a un grup i a una escola.
  • Sentir-se segur, escoltat i valorat dins del grup.
  • Desenvolupar estratègies per a la presa de decisions.
  • Desenvolupar estratègies per a resoldre conflictes, tant individuals, com els generats en la convivència del grup.
  • Fomentar la relació família escola.
  • Construir, entre tots, un ambient comunicatiu agradable.

Educació infantil.

A l’etapa d’educació infantil iniciem el treball de les emocions; a través del Monstre de colors; L´alegria, la tristesa, la sorpresa, l´estimació,  la por, l´enuig, la vergonya, la il·lusió, la preocupació. Són emocions que es treballen en aquesta etapa.

A les aules tenim un espai destinat al racó de les emocions on trobarem les activitats del projecte que s´estan fent.

Educació primària.

El projecte contempla activitats per poder treballar l´expressió d´emocions i sentiments, l´autoestima, la iniciació a la resolució de conflictes, l´empatia.

Donant continuïtat el projecte, a les aules de primària també hi ha el racó de les emocions.

Tutoria i mediació.

L´acció tutorial que duem a les aules permet la cohesió del grup i afavoreix una actitud de respecte vers les diferències. La tutoria també és un mecanisme que  permet el debat i la reflexió dins les classes.

La resolució de conflictes té com objectiu fomentar la comunicació i la reflexió entre les parts implicades i així prevenir conseqüències negatives del conflicte.

La  mediació ens ajuda a resoldre els conflictes de forma pacífica i ens  ajuda  a mantenir un bon clima de convivència i treball en el centre.