Com treballem

A escola Jaume Llull per tal de donar resposta al nostre currículum treballem a l´educació infantil apostant per activitats que duen els alumnes ha adquirir unes capacitats en els diferents nivells, psicomotriu, cognitiu, emocional, de llenguatge i afectiu-social.. A l´educació primària treballem  per potenciar i desvetllar les competències que  contribueixin al desenvolupament i  creixement com a persona, individualment i socialment, en un món plural i canviant.

En totes les etapes prioritzem el seguiment i l´evolució de cada alumne/a donant resposta tant als alumnes que tenen més dificultats com els que poden assolir nivells superiors.

Al llarg de l´escolaritat  apostem per la importància  del creixement personal proposant activitats de reflexió, cooperació I col·laboració

A l´etapa d´educació infantil: ( 3-6 anys) el joc és la base de l´aprenentatge amb la finalitat d´aconseguir que l´alumnat sigui autònom i autònoma adquirint les bases dels futurs aprenentatges.

El treball per racons ajuda a l´alumnat en el procés de l´observació, l´experimentació, i manipulació, donant resposta a les seves inquietuds.

La importància del llenguatge verbal així com les actituds d´escolta, la consciència fonològica i les pràxies són cabdals en aquesta etapa per l´adquisició de llenguatge.

El treball per ambients. És una metodologia en la que es respecta el desenvolupament de cada nen i els seus interessos.

Els ajuda a construir els seus aprenentatges de manera espontània, constructiva i activa. Afavoreix la cooperació, la interacció, la socialització i permet aplicar aprenentatges assolits per construir-ne de nous. És una metodologia molt activa, desenvolupant l’aprenentatge significatiu, afavorint l´autonomia i la presa de decisions.

S´ofereix els nens/es diferents propostes on puguin descobrir i explorar lliurement per construir el seu aprenentatge.

La mestra està present com a guia sense interferir en el seu propi descobriment i manipulació. Els infants circulen lliurement en els diferents espais de l’escola en funció dels seus interessos. Els agrupaments son internivells (I3, I4 i I5).

Actualment els ambients que fem a l´escola són:

  • Calidoscopi ambient de la llum
  • Jumanji ambient de minimons amb elements de la natura.
  • Ambient creatiu
  • Saltimbanky ambient de moviment i descoberta del cos i les seves possibilitats motrius.
  • Construccions. Ambient de reproduccions a través de diferents materials.
  • El poble. Ambient de joc simbòlic.
  • Jaume Park ambient exterior amb diferents materials que permeten construir i recrear situacions.

 

A l´etapa d´educació primària ( dels 6-12 anys) potenciem

  • Aplicar les noves tecnologies i el seu ús a les activitats de racons i projectes de centre.
  • Innovamat Aprenentatge manipulatiu de l´àrea de matemàtiques, integrant les noves tecnologies, de forma divertida i adaptada a les necessitats de cada alumne/a
  • L´expressió oral i escrita, a les tres llengües : català, castellà i anglès. Aconseguint així que els alumnes siguin competents lingüísticament.
  • El gust per la lectura contemplat dins del projecte de centre.
  • Millora de la competència lectora, a través de la participació en  Fiction Express plataforma de lectura interactiva.
  • Desenvolupament de la competència artística-musical oferint els alumnes activitats per adquirir el gust per aquesta àrea: sortides al Palau de la Música, participació Fem Dansa i en Cantània. Organització i participació en la festivitat de Santa Cecília i Concert de Nadal obert a les famílies.
  • Treball cooperatiu en l`àrea de medi natural i social en el cicle mitjà.
  • Promoure la relació entre els alumnes del centre en les activitats de tallers donant resposta a la seva creativitat plàstica.
  • Rellevància en l´acció tutorial aprofundint en l´educació en valors, les tutories d´aula, l´assemblea de delegats , activitats de padrins i fillols des de P3 fins a 6è de primària.
  • Potenciar els hàbits i les tècniques d´estudi que duen l´alumne cap a una autonomia i responsabilitat en les seves tasques.
  • Sensibilització de l´alumnat i treball de la solidaritat dins el món que ens envolta. Dia de la Pau, Dia del medi ambient ,Campanyes Solidàries, recollida de taps, de roba per a famílies més desfavorides i Marató de TV3.
  • Aprenentatge funcional amb el treball de situacions d´aprenentatge on pretén que l´alumnat desenvolupi les competències de l´etapa. Aquesta metodologia pretén que l’alumnat desenvolupi les competències apropiades a partir de la incorporació i combinació dels sabers corresponents a una o més àrees o matèries que permeten interpretar la situació que es planteja. Promouen en l’alumnat la construcció de coneixement amb sentit, sempre a partir de la incorporació de nova informació, mitjançant la comprensió de la situació estudiada.

    Afavoreix el raonament, la imaginació, la planificació, l´exploració i la investigació. L´alumnat aprèn a autoregular-se, a treballar de forma cooperativa i a avaluar-se.

  • Immersió lingüística en llengua anglesa a través del projecte Lab des de 1r fins a 4t de primària. Celebració del Llavaenglishday a 5è de primària. Participació a e-twining Desenvolupament d´un projecte en llengua anglesa a  cicle superior.
  • Potenciació de l´expressió corporal i l´educació física amb la finalitat d´aconseguir un fiançament de les capacitats físiques, cognitives i afectives dels infants. Psicomotricitat a l´educació infantil, educació física a primària i Natació a 1r de primària.

Curs 2023-24 Iniciem els ESPAIS D´APRENENTATGE en el cicle inicial, 1r primària.

Enguany per poder continuar amb la línia pedagògica i metodològica més innovadora , aquest curs 2023-24 l´alumnat de primer de primària s´inicia en els espais d´aprenentatge 3 cops per setmana.

En aquests espais l´alumnat és el protagonista i constructor del seu propi aprenentatge, participant d´una manera més activa i creativa, ajudant així a desenvolupar el seu creixement com a persona. Treballen en grups heterogenis del cicle

L’organització dels espais permet dissenyar i organitzar entorns d’aprenentatge que recullen els aspectes bàsics del nou currículum de primària, tot incidint en el desenvolupament de les competències específiques i els sabers.  Treballen en grups heterogenis amb l´alumnat dels dos grups de primer .

Els infants escullen a quin espai volen anar  i s’estan tota la sessió a l’espai escollit. En aquest cicle els infants gaudeixen dels espais de llengua, matemàtiques i d’Art. Les sessions es duran a terme els dilluns,  dimecres i divendres.

Sortides i colònies.

A l´escola fem diferents sortides escolars des de I3 fins a 6è de primària, relacionades amb les unitats de programació que treballem.

En els cursos de I5, 2n i 4t de primària es realitzen colònies escolars amb  l´objectiu de compartir, relacionar-se i conviure  durant un parell de dies amb els companys/nyes d´aula fora del seu entorn habitual.

A 6è de primària l´alumnat  gaudeix d´un viatge de final de curs durant l´última setmana de maig.