Contruïm junts els nostres patis

Des de l’AFA, i juntament amb el professorat de la nostra escola, estem engrescats en reformar i millorar els patis del centre, ja que creiem, que és un espai on els nostres fills i filles hi passen moltes hores, i és també aquí on es desenvolupen com a persones, i es generen infinites experiències i aprenentatges, tant en els moments d’esbarjo com en hores lectives.

La comissió d’Edifici i Entorn de l’AFA, es reuneix un cop cada  dos, tres mesos amb l´Equip Directiu del centre, per revisar actuacions i planificar de noves.

Per poder iniciar les tasques vam fer un estudi del nostre pati amb una enquesta que es va passar a tota la comunitat educativa. A partir de l´enquesta es va decidir i prioritzar quines actuacions es farien.

Actuacions que s´han fet.

• Pintar jocs en el terra del pati tant d´infantil com de primària.
  • Posar pneumàtics per saltar en el sorral del pati de primària.
  • Pissarra per dibuixar amb guixos en el pati de primària.
  • Posar una taula feta amb pneumàtics per poder jugar. En el pati de primària
  • Col·locar dos plafons foradats per jugar a crear amb materials com pistons, pilotes petites, tubs de cartró i gomes. En el pati de primària
  • Posar una estructura al pati de primària per poder enfilar-se i jugar.
  • Carro ple de llibres per poder mirar, llegir, observar durant el temps d´esbarjo. Pati de primària
  • Carro amb pales , galledes, cassoles, embuts, coladors, safates i animals de plàstic en el pati de primària.

Actuacions curs 2020-21.

• Plantat d´arbrat per poder crear un espai d´ombra en el pati de primària
  • Col·locar taules de pícnic per poder fer jocs més tranquils en el pati de primària.
  • Col·locar un tendal en el pati de primària per poder gaudir d´ombra.

Actuacions curs 2021-22.

• Pintar tubs i canviar la col·locació en el pati d´educació infantil.
  • Instal·lar pneumàtics en el pati d´educació infantil.
  • Retornar l´activitat Bibliopati i biblioteca oberta per l´alumnat de primària.

Actuacions curs 2022-23.

• Col·locar panells interactius al pati d´infantil.
  • Col·locar un segon tendal al pati de primària.
  • Decorar i pintar el mur del pati de primària treballant prèviament les emocions i la cohesió.
  • Instal·lar un rocòdrom en el pati de primària.

Actuacions curs 2023-24.

• Instal·lar una estructura nova en la zona del pati d´educació infantil.