LECTURA EN VEU ALTA EN CONFINAMENT

Aquest any les entitats organitzadores  del Concurs de Lectura en Veu Alta han proposat de fer una activitat de lectura una mica diferent, però igual d’engrescadora.

La nostra escola  hi ha participat en dues categories: Grumets Vermells i Grumets Verds.

Han estat moltes les nenes i els nens que s’hi han presentat. Ho han fet molt I molt bé. Triar qui ens representava ha estat molt difícil. El millor ha estat veure la il·lusió i el desig de llegir. Enhorabona !

Finalment el Pol, l’Íria, La Judit i la Sílvia ens hi han representat. Us agradarà escoltar-los.

Per escoltar-los, cliqueu a sobre de cada una de les imatge

PREINSCRIPCIÓ ESCOLAR

 

TELEMÀTICA

entre el 13 i el 22 de maig !!!

???Oferta de places

Les sol·licituds s’han de presentar de forma telemàtica i només es podran fer de forma presencial amb cita prèvia els últims quatre dies (19, 20, 21 i 22 de maig).

La CITA PRÈVIA es podrà demanar al correu electrònic de l’escola: escola@escolagironella.cat i a la web del Departament d’Educació: cita prèvia. També al telèfon 93 825 09 35 el dimarts 19 de maig de 10 a 12 del matí.

De cara a reforçar la prevenció del coronavirus, el Departament d’Educació vol promoure la preinscripció telemàtica. El tràmit es podrà fer tot online, a través del portal preinscripcio.gencat.cat.

S’elimina “la necessitat de presentar la sol·licitud i la documentació en paper al centre”, i queda substituïda pel formulari telemàtic i la tramesa de la documentació necessària -escanejada o fotografiada- mitjançant un correu a la bústia electrònica oficial del centre demanat en primera opció.

ANEM ACTUALITZANT EL CONTINGUT

a mesura que rebem noves informacions

SANT JORDI VIRTUAL

Aquest any ens toca celebrar un Sant Jordi diferent, un Sant Jordi virtual, però no menys especial!
Que no falti cap Rosa, cap llibre ni cap petó??
Aquí us deixem un petit recull del Sant Jordi Virtual de la nostra escola

i també la versió complerta de cada una de les classes o dels grups.
Feliç diada a tots i a totes!???

MITJANS POEMS

Cliqueu a sobre de cada imatge i podreu veure les diferents versions completes.

S’ajorna la preinscripció escolar pel coronavirus

S'ajorna la preinscripció escolar pel coronavirus

La preinscripció escolar d’infantil, primària i ESO queda ajornada. El Departament d’Educació ha anunciat que no es farà fins que es pugui dur a terme “en condicions de normalitat”.

La suspensió de les classes i tancament de centres pel coronavirus, des dels 0 anys fins a la universitat, havia fet impossible continuar amb les portes obertes i visites a escoles i instituts que alguns centres educatius ja havien començat o havien de fer, justament, aquestes setmanes.

Tenint en compte això, i també la situació de confinament, Educació ha optat per posposar la preinscripció al segon cicle d’infantil, primària i secundària (des de P3 fins a ESO) fins que la situació es normalitzi.

El calendari publicat fixava la preinscripció entre el 23 de març i l’1 d’abril, amb el sorteig per desempatar el 5 de maig i les matriculacions del 16 al 22 de juny.

 

Orientacions sobre activitats per a l’alumnat

Les activitats han de contribuir al desenvolupament de l’autonomia personal (gestió del temps, autoregulació, presa de decisions…) i ser significatives per a l’aprenentatge; poden consistir en la realització d’activitats d’observació i de contrast d’elements propers a la realitat de l’alumne, de cerca d’informació, d’indagació, de lectura, culturals, artístiques, lúdiques…, activitats alternatives a l’aprenentatge a l’aula que no és possible fer pel tancament dels centres.

A continuació us proposem un recull de propostes referides a les diferents etapes educatives.

Orientacions d’educació infantil

Cal compaginar temps de joc autònom en què l’infant decideixi què vol fer i com, amb temps i activitats compartides amb l’adult. Per al temps de joc autònom hem de posar a l’abast de l’infant materials diversos amb els quals pugui elaborar el seu joc: materials per fer construccions, objectes o robes que serveixin per disfressar-se, materials  inespecífics (conquilles, bastons, peces de fusta, envasos…), titelles, ninos, cuinetes, contes, fulls, estris d’escriptura… Pel que fa a les activitats compartides amb l’adult podem fer diferents propostes que ajuden
al desenvolupament de les seves capacitats. Per exemple:

● Activitats de comunicació

○ Llegir contes, demanar als infants que ens els expliquin després, que els acabin de forma diferent…
○ Mirar contes del web de TV3: Una mà de contes.
○ Realitzar un diari i anar-hi incorporant: les anècdotes del dia, retalls d’imatges, petites converses,  dibuixos, retalls de paraules de catàlegs…
○ Triar una història o conte i representar-lo amb titelles o escenificant-lo.
○ Inventar històries, dibuixar-les, escriure què hi passa (com ho vulguin escriure).

● Activitats a l’exterior:

○ Sortir a passejar (si és possible) i cercar en l’entorn objectes que tinguin característiques  determinades: d’un color determinat, amb una forma determinada, etc.
○ Caminar, córrer, saltar, grimpar, fer equilibris… sempre que sigui possible.

● Activitats d’experimentació, en podeu trobar alguns exemples a:

Manual de experimentos
Dinamiks
Aprenent amb les mans

Manualitats amb material reciclat i altres activitats per fer amb nenes i nens (cuinetes, llegim, decorem, ens divertim…)

● Jocs de taula:

○ Parxís, sudoku, trencaclosques, jocs de cartes, etc

● Activitats en entorns digitals:

○ Enregistrar un àudio o un vídeo amb un conte, una cançó o un relat amb l’infant com a protagonista, i escoltar-lo o veure’l. Comentar amb l’infant què poden fer diferent, com ho poden enriquir…
○ Instal·lar a la tauleta alguna de les apps referenciades al portal Toolbox … i acompanyar els infants en la tria de l’app, en el funcionament i durant el joc.
○ Realitzar els jocs que et proposa el web Edu365

● Col.laborar en les tasques de la llar

○ Ajudar en la preparació del menjar: pelar fruita, preparar amanides, preparar el berenar…
○ Endreçar l’habitació
○ Parar taula i recollir-la
○ Plegar i classificar la roba…

 

Orientacions d’educació primària

Cal compaginar temps de lleure i de joc autònom en què els nens i les nenes decideixin què volen fer i com, amb temps i activitats compartides amb els adults. Per al temps de lleure i de joc autònom hem de posar a l’abast dels els nens i les nenes recursos i materials diversos amb els quals puguin elaborar els seus jocs: materials per fer
construccions, objectes o robes que serveixin per disfressar-se, materials inespecífics, titelles, ninos, cuinetes, contes, llibretes, pintures… Pel que fa a les activitats compartides amb els adults es poden oferir diferents propostes
enriquidores que afavoreixen els aprenentatges. Per exemple:

● Activitats de l’àmbit lingüístic:

○ Redactar un diari explicant que han fet, anècdotes del dia, retalls d’imatges, com s’han sentit… durant els dies que no han anat a l’escola. Pot ser un diari virtual amb enllaços, vídeos…
○ Escriure contes, històries, cançons, poemes… (en diferents idiomes).
○ Planificar i fer un còmic
○ Enregistrar un audio d’històries, contes, descripcions…
○ Enregistrar, amb material audiovisual, moments de la vida quotidiana i les explicacions, descripcions, argumentacions… que trobin adients
○ Escoltar audiollibres
○ Llegir contes, llibres, demanar als infants que ens els expliquin després, que els acabin de forma diferent, que canvïin algun personatge…
○ Visualitzar pel·lícules i altres programes com: InfoK, Dinamiks, Manduka, Una mà de contes, Què, qui, com? Fish&Chips i recollir en el diari idees o aspectes destacats.
○ Visitar museus virtuals i fer relats, dibuixos… de la visita. Buscar informació d’alguna obra que els hagi interessat.
○ Inventar representacions amb joguines, titelles, obres de teatre.
○ Pensar i planificar les vacances escollint llocs a visitar i itinerari a realitzar (google maps).
○ Preparar alguna entrevista d’opinió sobre algun tema del seu interès.

● Activitats de l’àmbit matemàtic:

○ Gràfica de temperatures. Recull sistemàtic de la temperatura que marca el termòmetre cada dia a una mateixa hora del dia durant dues o tres setmanes. En acabar es pot fer una gràfica que reculli aquestes dades tot indicant la mitjana i explicar què s’hi observa. Si no es disposa de termòmetre es pot
consultar la pàgina web del Servei Meteorològic de Catalunya.
○ Recull fotogràfic de formes geomètriques. Àlbum fotogràfic que recull fotografies d’elements que podem observar, quotidians, indicant les principals formes geomètriques que hi trobem.
○ Recollida de dades horàries. Recull sistemàtic de dades horàries durant una setmana per a la realització d’una gràfica: temps de dormir, temps de jugar, temps de lectura, temps de veure la tele, etc.
○ On és més barat? Fer una llista de coses que voldríem comprar anotant el preu que té en diferents botigues online. Identificar quin és el preu més barat, el més car i la diferència de diners que ens podríem estalviar si compréssim el més barat.
○ Quina oferta m’interessa? Anotar les ofertes on no hi hagi indicat el percentatge de descompte (per exemple 3×2, segona unitat a meitat de preu, etc.). Intuïtivament decidir quina és la millor. Després calcular el percentatge de descompte que et fan en l’article comprat a cadascuna de les diferents
ofertes i comprovar d’aquesta manera si la intuïció ha estat la correcta.

Materials autocorrectius de Edu 365.
Aprenent geometria.

Desenvolupament de cossos geomètrics, (veure vídeo) per si us interessa el material drive.google.com/a/escolaramonb

Recursos de matemàtiques de 1r a 4t Innovamat

● Activitats de l’àmbit de coneixement del medi:

○ Els virus  Què són? Com són? Quins tipus hi ha? Què és el coronavirus? A qui afecta? A totes les franges d’edat? A tots els països? Els antibiòtics poden servir per lluitar contra els virus? Quina diferència hi ha entre un antiviral i una vacuna? Per què no hi ha ara mateix una vacuna contra el coronavirus?
○ Les vacunes Què són? Com funcionen? Com es produeixen? Per què no hi ha una vacuna per al coronavirus? Per què és convenient vacunar-se? Com afecta a tota la població que hi hagi grups de persones que no es volen vacunar?
○ Seguiment de la pandèmia Consulteu cada dia la informació que donen els mitjans de comunicació i els portals del Departament de Salut com: http://canalsalut.gencat.cat/ca/salut-az/c/coronavirus-2019-ncov/. Feu un comentari cada dia sobre la situació (en un blog, en un clip de vídeo, etc.).
○ Visitar ciutats i llocs del món a través del google Earth

● Activitat d’experimentació i art:

Manual de experimentos preescolar Edelin Bravo
○ Jugar amb jocs de taula, puzzles, tangram, lego, robots, maquetes…
○ Observar, fer fotografies i recollir al diari.
○ Fer fotografies i gravacions de les observacions realitzades.
○ Fer hipòtesi i recerca de com seran les ciutats del futur (smart cities) i les escoles del futur (smart  school)
Dinamiks

Manualitats amb material reciclat i altres activitats per fer amb nenes i nens (cuinetes, llegim, decorem, ens divertim…)

● Activitats amb el mòbil o tauleta:

○ Enregistar un àudio amb un conte, amb una cançó i escoltar-lo. Comentar amb el nen o la nena, què poden fer diferent, com ho poden enriquir…
○ Instal·lar a la tauleta alguna de les apps referenciades al portal Toolbox, Apps educatives validades per docents | Toolbox | mSchools i acompanyar els infants en la seva aplicació.

● Suport a les tasques de la casa

○ Col·laborar en la neteja de la llar
○ Ajudar en la preparació del menjar: pelar fruita, preparar amanides, fer el berenar…
○ Endreçar l’habitació
○ Parar taula i recollir-la
○ Plegar i classificar la roba…

 

 

Els infants també volen saber què passa

Com explicar als infants els motius de l’aïllament o quarantena pel coronavirus.

 

Un nou conte digital explica als nens què és el coronavirus

L’editorial Sentir publica “Rosa contra el virus”,de Mercè Bermajo, que es pot descarregar gratuïtament.

P. Francesch /Acn 16.03.2020 | Regió 7

Portada del conte

L’editorial Sentir, especialitzada en psicologia, ha publicat l’obra digital “Rosa contra el virus. Conte per explicar el Coronavirus i altres virus possibles” de Mercè Bermejo, directora de Sentir, amb col·laboració amb el Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya. L’obra va dirigida a nens i nenes entre 4 i 10 anys i té com a objectiu explicar als més petits, acompanyats dels pares, de la forma més senzilla i clara, què és un virus i ajudar-lo a gestionar les seves emocions.

CIÈNCIA AL MUSEU BLAU

LES NENES I ELS NENS DE LES CLASSES DE L’AIGUA, DEL BOSC I DE L’AIRE HEM ANAT AL MUSEU BLAU DE BARCELONA.

HEM ESTAT AL NIU DE CIÈNCIA ON HEM INVESTIGAT. PER AIXÒ HEM HAGUT D’ESCOLTAR, TOCAR, MIRAR, PENSAR….

I TAMBÉ HEM VISITAT TOTS ELS ESPAIS DEL MUSEU. ENS HEM ATURAT EN ALLÒ QUE MÉS ENS HA DESPERTAT LA CURIOSITAT.

CLIQUEU AQUÍ PER VEURE L’ÀLBUM DE FOTOS DE LA CLASSE DE L’AIGUA (P3)

CLIQUEU AQUÍ PER VEURE LES FOTOS DE LA CLASSE DEL BOSC (P4)

CLIQUEU AQUÍ PER VEURE LES FOTOS DE LA CLASSE DE L’AIRE (P5)

Itinerari per Gironella

El passat dilluns 10 de febrer els i les alumnes de 5è vam realitzar l’itinerari per Gironella que havíem estat preparant dins el projecte “Coneix l’entorn del meu poble”.
El punt de sortida va ser a l’escola i seguidament vam anar parant a diferents llocs que… Llegeix més»

ELS OFICIS

Els alumnes de 2n hem començat un nou projecte: els oficis.
Vam començar demanant als nostres pares i mares quins eren els seus oficis, de què treballaven, i en vam parlar a la classe. Vam observar que actualment hi ha molts més oficis que temps enrera… Llegeix més»