Grup Experimental Plurilingüisme

La inquietud del Claustre del nostre centre per la millora i enriquiment de l’aprenentatge de les  llengües estrangeres entre el nostre alumnat ha estat una constant des de ja fa uns cursos.

La necessitat d’oferir als nostres alumnes i a les nostres alumnes, en el sentit més equitatiu i just socialment, totes les estratègies possibles per al desenvolupament de la competència lingüística, ha de passar inexorablement per l’ampliació del ventall de situacions comunicatives en les que les llengües estrangeres assoleixin el protagonisme adequat al llarg de la seva etapa escolar.

Així doncs des de l’escola aquest curs i el vinent participarem en el Grup experimental de plurilingüisme (GEP) amb la intenció de:

• Fomentar la llengua anglesa com a vehicle d’ús i d’aprenentatge de continguts curriculars no lingüístics,
  • Facilitar la resposta de l’alumnat als reptes culturals de la nostra societat.
  • Ampliar el temps de contacte de l’alumnat amb la llengua anglesa.
  • Fer ús de la llengua anglesa com a llengua vehicular en els continguts proposats.
  • Potenciar la mecanització de la llengua estrangera en l’alumnat com a llengua d’aprenentatge i comunicació.
  • Potenciar l’adquisició del vocabulari i les estructures lingüístiques necessàries per l’assoliment i expressió dels continguts curriculars.
  • Possibilitar l’aprenentatge de continguts curriculars en llengua estrangera utilitzant espais, entorns, estratègies, eines, materials i suports