PROGRAMA ZINKERS REPSOL

L’alumnat de 5è de l’escola ha participat durant aquest curs en el programa Zinkers Repsol, un programa educatiu per treballar col·laborativament i per projectes continguts curriculars basats amb l’energia, la sostenibilitat i les ODS de l’Agenda 2030.

Durant aquest procés han treballat els diferents blocs del programa amb jocs i presentacions per poder anar elaborant diferents propostes i superant reptes. Entre ells han elaborat una maqueta on es posaven a la pràctica diferents propostes com la utilització de plaques solars en tots els edificis per millorar l’eficiència energètica, la instal·lació d’acumuladors d’aigua de pluja, la instal·lació d’aerogeneradors per diversificar les fonts d’energia renovables, la millora del sistema d’il·luminació dels fanals de la població utilitzant plaques per alimentar bateries i sensors perquè aquests fanals només s’encenguin quan no hi ha llum hi detectin que hi ha moviment o la intenció de continuar investigant per crear un transport públic urbà utilitzant vehicles alimentats amb plaques solars pròpies que alimentin les seves bateries i puguin ser utilitzats per tothom que ho sol·liciti.

En finalitzar el programa s’ha creat un cartell amb algunes de les notícies que s’han anat generant amb les propostes que s’han portat a terme.

notícia zinkers