CONEIXEM L’ARBRE DE LA PARAULA !

El passat dimarts 15 de novembre ha vingut l’Imma Serra, d’Intervida, al Cicle Inicial a fer-nos un taller del conte l’Arbre de la paraula.

Ens ha explicat que l’Àfrica és un continent molt i molt gran on habiten persones que parlen llengües que no són iguals i que tenen costums i tradicions diferents. A més, depenent de si hi viuen a les parts més desèrtiques i àrides, a la sabana i a la selva, o a les parts amb muntanyes més altes, es vesteixen també de forma diferent. Alguns s’hi posen túniques llargues per protegir-se de les turmentes de vent i del sol i, d’altres, fan servir vestits amb colors molt lluents que es pinten fent barreges amb sorres diverses.
Siguin d’on siguin, quan es fa fosc, tenen coses per explicar-se i ho fan al voltant d’un arbre molt i molt gran que es diu baobab. S’hi reuneixen les famílies senceres i les persones més sàvies. Parlen de coses maques i també dels seus problemes. Els més savis ajuden als altres i donen bons consells.
Els turistes també s’hi apropen a conèixer aquests arbres tant grossos. I els baobabs escolten totes les paraules i saben entendre tots els idiomes.
Al nostre país no en tenim de baobabs, però… sabeu? Ens hem fet un per cada classe!!

Cadascú ha escrit paraules boniques en una fulla que hem pintat i retallat. Les hem penjat a l’arbre i ara tenim un arbre ple de paraules. Paraules maques i dolces que ens agrada escoltar.
L’Imma Serra, abans de marxar, ens va deixar la seva paraula preferida: xiuxiuejar…

VEURE MÉS FOTOS