Educació Viària

L’educació viària es una de les accions més importants en matèria de prevenció que la Policia Local de Salou porta a les escoles del municipi.

La seva acció preventiva està orientada a que els alumnes coneguin els factors personals de risc i les seves conseqüències, percebin el perill que comporta i vulguin arribar a evitar-ho. Es conjuguen, el conèixer, el reconèixer i la intencionalitat de canvi de conducta.

Es pretén per tant que l’alumnat:

L’objectiu general és incrementar la pròpia seguretat i aconseguir una ciutadania, sobre tot la més jove, cada cop més conscienciada, més informada, més reflexiva, més dialogant i més responsable i, per tot això, més segura. En definitiva es transmet a l’alumnat la importància de valorar, tant per a ells com per als altres, els comportaments responsables, la convivència, la solidaritat, el respecte i el civisme.

• Reflexioni sobre l’ús que fa de l’espai públic i sobre les pròpies conductes segures i de risc.
  • Analitzi la pròpia percepció del risc i l’adaptació a la realitat que l’envolta.
  • Reconegui canvis en la percepció del risc per evolucionar vers una mobilitat segura.
  • Valori la prevenció com una eina que permet l’increment de la seva pròpia seguretat.

Ruta pel camí de Ronda

El passat divendres 22 de març els alumnes de 5è vàrem fer la ruta del camí de Ronda de Salou. Vam poder observar la flora i la fauna de la zona i vam aprendre a escoltar els càntics dels ocells. Vam gaudir d’un gran dia en bona companyia!

ELS OFICIS

Aquest segon trimestre hem tingut la sort d’aprendre i conèixer diferents oficis i professions!  Però sense dubte les que més ens han agradat són les que ens han vingut a explicar les nostres famílies! xarcutera, secretària, professora d’art, policies, peixatera, monitora de menjador, enginyer químic, empaquetadora, dependenta, cuiners, conserge, cocteler, cambrera de pis, caixera i reponedora, empresari bugaderia, biòloga i recepcionista d’hotel… Moltíssimes gracies! Quan l’escola i les famílies van de la mà l’èxit està assegurat!

OFICIS FAMILIES

L’AIGUA POTABLE NO CONDUEIX L’ELECTRICITAT

Hem estat comprovant els materials conductors de la llum, tot i que pensàvem que l’aigua conduïa l’electricitat; realment l’aigua dolça té molt poca conductivitat per la baixa concentració d’ions.

Tanmateix, un truc es tirar sal (ions de sodi i clor) a l’aigua, aleshores  l’aigua salada sí té capacitat per conduir la llum en el nostre experiment.

Fantàstic  !!!

Dijous Gras a 2n!

L’alumnat de segon ha seguit les consignes del Rei de Carnestoltes. Pentinat esbojarrat, roba gran, mitjons divertits…. i ho han passat genial a la platja celebrant el dijous gras. Com ens sorprendran aquesta tarda? De què vindran disfressats?

LA FESTA MAJOR D’HIVERN

Com bons salouencs i salouenques ens hem endinsat a fons en la festa major d’hivern i tot el que comporta: conèixer el seguici, gaudir de l’espectacle dels diables i les bruixes, d’un mini cos blanc a la classe, fer puzle del nostre nan preferit, activitats de lectura i raonament lògic… Les festes i tradicions són molt motivadores! S’aprèn jugant i ho sabem! Us deixem un joc interactiu perquè comproveu el domini que tenim!!!!

FESTA MAJORD DHIVERN I4

DIA DE LA PAU I LA NO VIOLÈNCIA

L’alumnat de 2n ha treballat tots junts i juntes per a elaborar un mural amb el símbol de la pau. A més, ha fet diverses activitats per a aquest dia tan important.

Taller de galetes a 2n!

Aquest matí,  han vingut a fer-nos un taller de galetes on les hem cuinat i decorat com si fos confeti. Ens han sortit boníssimes!