Apadrinem La Vil.la de Barenys

La nostra escola està immersa en l’apadrinament de la Vil.la romana de Barenys. Aquest és un projecte innovador en el qual els nostres alumnes hi participen de diferents maneres. S’han fet tallers amb l’historiador i arqueòleg salouenc Sr. Pedro Otiña que ha estudiat a fons el jaciment. Amb escenografies romanes que apropen els nostres alumnes a la quotidianitat d’aquella època. I amb altres activitats també emmarcades en el projecte interdisciplinar que tracta el tema del romans: cultura, costums, arquitectura, agricultura…entre d’altres.

El jaciment arqueològic de Barenys, o Vil·la de Barenys, està situat a Salou, i és una de les zones històriques més significatives del municipi. Està situada vora l’antic poble de Barenys, avui desaparegut. Les troballes arqueològiques realitzades durant les campanyes d’excavació indiquen l’existència d’un jaciment destinat a l’explotació agrícola i industrial del territori. Es tracta de la part rústica d’una vil·la romana.

Curs 2020/21

Aquest curs, els nois i noies de quart hem conegut la Vil·la romana de Barenys! El divendres 7 de maig, vam fer una videoconferència amb l’historiador i arqueòleg Pedro Otiña. Ell ha estudiat a fons el jaciment i ens ha explicat moltes coses interessants!

A classe hem vist amb el Google Earth on és el jaciment. Hem sobrevolat l’espai i hem vist algunes imatges. Molts dels nois i noies han reconegut la Vil·la romana de Barenys!

També, hem jugat a un kahoot on hem pogut mostrar quant en sabem! I tu, què en saps de la Vil·la romana de Barenys? Vols jugar i comprovar-ho?:

• Kahoot challenge (repte disponible fins l’1 de juny del 2021. (repte disponible fins l’1 de juny. Competeixes amb altres participants i la puntuació es pot millorar, si entres amb un altre nom). Un cop acabat el repte, pots consultar els resultats aquí.
  • Kahoot individual (la puntuació no queda registrada, és un test per un mateix).