Història

L’Escola Europa es constituí legalment el setembre de 1983, amb 8 unitats d’EGB i 2 de Preescolar i un total de 250 alumnes.

La seva creació fou fruit d’un desdoblament de l’Escola Sta. Maria del Mar.

Es va ubicar en unes aules prefabricades a prop de la plaça Europa i dues aules de Preescolar molt antigues situades al carrer València, molt lluny de les altres. El creixement físic durant els cursos successius significà la dispersió d’aules per diversos locals comercials del carrer Barcelona.

Després de nombroses gestions i reivindicacions davant l’administració local i l’autonòmica, la construcció de l’escola es va fer parcialment a partir del curs 1987/88 en què es va estrenar la primera fase de l’edifici i que es completà al curs següent.

Del professorat que començà l’any 1983 cal dir que, tret de la Direcció, el Cap d’estudis i el Secretari, eren tots interins. Ara, amb els anys ja es compta amb un equip docent consolidat, cohesionat i amb tradició de treball al centre.

L’actitud de l’alumnat i llurs famílies vers l’escola ha experimentat, també, una notable transformació des dels començaments, en què rebutjaven el centre a causa d’un canvi traumàtic en un indret llunyà i precari, sense informació clara del com i del per què de la situació, fins a l’actualitat, en què l’escola gaudeix d’un prestigi de coherència i continuïtat.

Comptem amb un edifici ben equipat, amb un equip de mestres força estable i una línia pedagògica que mira cap al futur.