FAQS

En aquest espai responem algunes de les preguntes freqüents que ens acostumen a fer les famílies a les jornades de Portes Obertes. Esperem que us sigui d’utilitat.

Quina és l’oferta de places pel curs 2020-21?

Places per P3: 25 paces de les quals

Reservades per alumnat NESE: 5

Germans/es a l’escola:

Hem de comprar material escolar?

No, a l’escola  el material escolar és compartit. Per tal d’abastir els espais on aprenen els vostres fills i filles i cada família fa una aportació anual fraccionada en dos terminis.

Teniu servei d’acollida?

Sí, actualment l’AMPA ofereix un servei d’acollida de matí  a través de l’empresa de monitoratge Quiràlia. La franja d’aquest servei és de 3/4 de 8 a 9h del matí. El cost del servei és de 3€ per dia i 20€ mensuals pels alumnes fixes.

Quin és el tractament que en feu de les llengües?

La llengua vehicular de l’escola és el català. Així mateix respectem la diversitat lingüística dels infants i l’acollim fent-la present com per exemple cantant alguna cançó o explicant contes en castellà, en anglès, o en altres llengües si és el cas. A partir de P5 assegurarem estones setmanals d’ensenyament de l’anglès com a llengua estrangera de manera oral, lúdica i globalitzada (com fem amb totes les altres àrees). Sabem que fer-ho abans d’aquesta edat no es tradueix en un major coneixement de la llengua a menys que sigui en un entorn d’immersió lingüística en anglès, que no és el cas de l’escola.

I de les noves tecnologies i la informàtica?

Vivim envoltats de tecnologia i l’escola no pot donar l’esquena a aquesta realitat però aquest aprenentatge també es realitza de manera globalitzada entenent que els dispositius que utilitzem estan al servei de les necessitats dels infants i els adults de l’escola. Farem servir portàtils, projectors o altres aparells cada cop que els necessitem per alguna raó i és així com al llarg de l’escolarització aprendrem a dominar el seu ús.

Feu colònies?

Sí, creiem que tenen molt de valor per al desenvolupament de l’autonomia, la seguretat i les relacions socials dels nens i nenes. Per abaratir costos en el transport, es fan a primària, cada dos cursos.

Com plantegeu la incorporació dels infants a P3?

Creiem que cada infant té el seu ritme i les seves necessitats. Per això, intentem que aquest període sigui el més adaptat possible a la realitat de cadascú i facilitem l’acompanyament de la família ja que creiem que el seu paper i presència és important durant els primers dies a l’escola.

Cal dir que, un cop feta la matrícula i sobre finals del mes de juny o principis de juliol, fem una reunió informativa a les noves famílies. Allà, les mestres de referència de P3 i l’equip directiu us explicarem el funcionament de l’adaptació a l’escola així com altres informacions bàsiques de cara a l’inici de curs.

El curs escolar comença amb els tres o quatre primers dies d’adaptació establerts pel Departament d’Educació. Durant aquests dies marcats, s’estableixen dos grups  amb una franja horària concreta en la que els infants,  passen l’estona a les aules de P3. Allà hi seran presents, acompanyant-los, les mestres de referència i l’equip docent de suport.

Cal dir que durant aquests primers dies no hi haurà servei de menjador per a P3 ja que no faran la jornada sencera.

Com plantegeu el temps de migdia a P3?

Creiem que el temps de migdia és un temps pedagògic i extensiu del nostre projecte educatiu i no una franja aliena al mateix. Per això treballem conjuntament i coordinada amb l’equip de monitoratge, compartint la nostra filosofia i pedagogia.

Un cop han dinat convidem als infants a relaxar-se tot descansant o fent la migdiada fins començar la jornada de la tarda.

A l’escola bressol ens informen sobre si la criatura ha dinat i descansat correctament. A l’escola també ho feu?

Sí. Cada infant de P3 tindrà una petita agenda per aquesta estona on l’equip del temps de migdia cada dia anota si el vostre infant ha menjat bé cadascun dels plats i si ha descansat.

Què passa si el meu infant ja no fa migdiada?

Som conscients que les jornades senceres a l’escola són llargues per als infants i solen requerir de molta de la seva energia. Per això fomentem el temps de descans al migdia. En el cas que no fos així, en parlem amb la família i convidem a provar les primeres setmanes per veure si la criatura aprofita el temps de descans de després de dinar.

Tens alguna pregunta més?

Si tens alguna pregunta més, pots escriure’ns a a8064787@xtec.cat i tractarem d’ajudar-te.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *