El concepte d‘Ambient d’aprenentatge o Espai d’aprenentatge, es fonamenta en la concepció constructivista, especialment en tres dels elements més importants: l’aprenentatge significatiu, els coneixements previs i la relació amb els iguals. L’infant es converteix en l’executor del seu propi desenvolupament a partir del joc, la investigació i les relacions amb els companys.
Per una banda, és un model que facilita i potencia la creació de grups heterogenis pel que fa a edat, nivell de desenvolupament i interessos; afavoreix la interacció, cooperació i col·laboració; i es donen relacions d’ajuda mútua.
Per una altra, respon a una línia metodològica on, com és lògic, els espais són fonamentals i es va més enllà de l’aula tradicional i necessita que altres llocs de l’escola esdevinguin educatius.
A la nostra escola, els Ambients d’aprenentatge, es duen a terme dues tardes a la setmana i l’infant escull l’ambient al qual vol anar. Val a dir que, a cada ambient, hi cap un nombre determinat d’infants. Cada dilluns escullen un nou ambient, que es porta a terme durant dues sessions.
Aquesta primera ronda han pogut escollir entre els següents ambients: