QUI DIU QUE LES MATEMÀTIQUES SÓN AVORRIDES?

A Racons de Mates fem que la numeració i càlcul, l’espai i forma, la mesura… siguin conceptes més divertits i alhora enriquidors. Els alumnes treballen en petit grup de manera autònoma realitzant activitats més motivadores alhora que reforcem els continguts treballats.

Amb els RACONS aconseguim:

• Donar resposta a la diversitat d’interessos, de capacitats i de ritmes d’aprenentatge de cada alumne.
  • Aprofitar la seva capacitat lúdica per abordar els diferents aprenentatges, ja que la majoria dels materials acostumen a ser engrescadors i el motiven a treballar.
  • Aprendre a observar, explorar, manipular, experimentar, descobrir, crear…
  • Donar als alumnes la possibilitat de refer el treball tantes vegades com ho necessiti, atès que els materials són manipulables. Com a conseqüència ajuda a perdre la por a equivocar-se i a millorar la seva autoestima.
  • Afavorir l’autonomia dels alumnes: aprenen a organitzar-se, a planificar-se la feina, a saber què volen fer. També els ajuda a ser responsables amb el material i el treball, exigint i creant alhora la necessitat d’un ordre.
  • Participar activament en la construcció del seu aprenentatge i la mestra el pot ajudar individualment en el seu progrés.
  • Permet treballar diferents continguts en una mateixa sessió, ja que les activitats són més curtes i permet fer-ne de diferents.

Aquí teniu unes imatges d’algunes de les activitats que duem a terme els dimarts a la tarda.

MÉS FOTOS