PROJECTE FER

Des de fa dos cursos els alumnes de 5è i 6è participem en el PROJECTE FER. Un projecte que sorgeix arran d’una proposta de formació del Consorci Leader La Noguera i el CRP Noguera i CRP Pallars on la nostra escola va decidir de participar.

FER vol dir Futurs Emprenedors Rurals. Aquest projecte està dividit en 3 grans blocs:

BLOC 1: Presentació de l’abella FER que serà la protagonista, històries d’invents i inventors/es i entrevista a un empresari/a de la vall.

BLOC 3: Històries d’empreses de la Catalunya Rural.

BLOC 2: Creació i presentació del projecte empresarial dels alumnes de 5è i 6è.

La metodologia que fem servir en aquest projecte és la productiva i contextualitzada, que fa que els alumnes s’involucrin de manera activa i ells mateixos creen un d’aprenentatge autèntic basant-nos en:

• L’emprenedoria com a aprenentatge competencial: capacitat per conèixer i comprendre l’organització i creació d’una empresa.
  • Aprenentatge basat en problemes: treball d’investigació de l’entorn proper a partir de qüestions i realitats rellevants i el seu potencial.
  • Treball per projectes: oferir canals, investigar, ser crítics, explorar, planificar, organitzar…
  • Treball transversal dels diferents àmbits: es treballen els continguts de manera globalitzada i afavorir l’assoliment de competències.
  • Aprenentatge cooperatiu: treballen junts amb la finalitat de produir resultats conjunts (ajudar, compartir, explicar, animar-se perquè tenen un compromís i un interès comú).

Dins aquest projecte tenim una escola de la ZER de la Terra Alta (Caseres) amb la qual fem intercanvis. El primer vídeo que els hem enviat ha estat el de presentació de l’escola i l’entorn i dels alumnes de 5è i 6è.

PRESENTACIÓ ESCOLA, ALUMNES I ENTORN (PROJECTE FER)