Els exteriors ofereixen possibilitats d’aprenentatge.

Quan sortim de les aules, no sortim al pati, sortim a escoltar, olorar i deixar que l’aire i el sol ens acariciï la pell i els sentits, és per això que la paraula «pati» ens queda petita i no defineix el que ens representa en realitat. Parlem dels exteriors com espais de continuïtat par aprendre.

La natura és un entorn privilegiat que convida a aprendre des d’una calma i una llibertat extraordinària.

Fa uns dies el vàrem guarnir de diumenge, el vàrem vestir de llibres, de gravacions que requerien escolta tranquil·la i de materials que conjuntaven perfectament amb el que ens ofereix cada dia; pedres, llavors, troncs, fulles, materials per construir, fer mandales, dibuixos naturals, creacions espontànies.

Respiràvem un moviment alternatiu al de cada dia, sense bicicletes, sense corredisses. Els exteriors ens van oferir una mirada lenta, pausada i això ens va permetre no perdre cap dels seus detalls.

 

Viure és aprendre.

Donem espai, temps i confiança.

Estiguem presents.

No anticipem.

Que aprendre sigui una conquesta.

Presenciar els processos és de les coses més precioses que tenim, els finals precipitats espatllen tot un esforç.