Projecte lingüístic

El projecte lingüístic

El projecte lingüístic s’ajusta al que estableixen els articles 10, 11, 12 i 16 de la Llei 12/2009, del 10 de juliol, i l’article 5.1.e del Decret 102/2010, de 3 d’agost, d’autonomia dels centres educatius.

  • El paper de la llengua catalana ha de ser l’eix vertebrador del nostre  projecte educatiu plurilingüe.
  • Inclou el tractament de les llengües, tant les curriculars com les no curriculars, en els espais d’educació formal i no formal del centre. 
  • Els aspectes d’organització i de gestió que tenen repercussions lingüístiques.

Tenint en compte els objectius prioritaris del sistema educatiu, pel que fa a les qüestions lingüístiques, al nostre  centre vetllem per tal que: 

  • el català sigui la  llengua normalment emprada  com a llengua vehicular i d’aprenentatge de l’escola.
  • l’alumnat, en finalitzar els ensenyaments obligatoris de primària, tingui un domini competencial  de les llengües oficials catalana i castellana.
  • la documentació que expedeix el centre s’ajusti al que determinen els articles 16.4 i 16.5 de la Llei d’educació; 
  • l’alumnat sigui competent, com a mínim, en una llengua estrangera  i desenvolupi una competència plurilingüe i intercultural que generi actituds positives i de respecte envers la diversitat lingüística i cultural.
  • sigui efectiva la coordinació entre el professorat amb l’objectiu que els alumnes desenvolupin la seva competència lingüística de manera integrada i global, a través de totes les àrees i matèries.

En el projecte lingüístic explicitem  els usos lingüístics del centre, les decisions metodològiques i didàctiques i els aspectes organitzatius.