Música

L’especialitat de música

 

La música a l’escola es treballa de manera continuada des d’I3 fins a 6è, sempre a la mateixa aula de música, un espai pensat específicament per afavorir l’aprenentatge i l’expressió musical. A més, gràcies al Projecte d’Innovació AraArt, l’escola manté un conveni de col·laboració amb l’Escola Municipal de Música de Corbera, que enriqueix l’experiència educativa de l’alumnat.

A Educació Infantil, la música es viu a partir de la cançó, els contes cantats, el moviment i la dansa. Es treballa el llenguatge musical mitjançant les qualitats del so i l’expressió musical amb instruments, fomentant la creativitat i la sensibilitat artística.

Al Cicle Inicial, s’inicia l’aprenentatge del llenguatge musical rítmic i melòdic a través de l’escala de colors i el pentagrama. Els instruments principals per expressar musicalment els aprenentatges són les plaques o xilòfons i els Boomwhackers.

Al Cicle Mitjà, l’alumnat aprofundeix en el coneixement del llenguatge musical i en la seva lectura sobre el pentagrama. L’instrument principal de treball és la flauta, que permet desenvolupar habilitats d’interpretació i lectura musical.

Finalment, al Cicle Superior, els alumnes treballen amb l’ukelele, un instrument que afavoreix la interpretació en grup, l’acompanyament musical i la motivació vers la pràctica instrumental.

L’aula de Música

 

Desplaça cap amunt
Ves al contingut