Ambients d’aprenentatge Cicle Inicial

Benvolgudes famílies,

Aquest primer trimestre, a cicle inicial, hem dut a terme els ambients d’aprenentatge. Els ambients són espais d’aprenentatge on s’ofereix als infants explorar, posar a prova i desenvolupar les seves capacitats, tot treballant les diferents dimensions de les àrees del currículum de primària. Són espais vius, canviants i amb propostes diferents, on a través de les provocacions, es treballarà a partir del seu interès perquè hi hagi un aprenentatge de qualitat.

A l’escola hem dut diferents ambients:

– Ambient artístic: han utilitzat diferents tècniques i recursos propis del llenguatge plàstic, així com també han analitzat i reflexionat sobre els processos en la manipulació d’objectes, materials i tècniques de creació plàstica. Ho han realitzat amb la Pepi.

– Ambient de mediateca: han treballat el gust per la lectura i l’escriptura en un entorn estimulant. El fil conductor de l’ambient ha estat “El petit Príncep”. Els infants han participat de diferents activitats: petites obres de teatre amb titelles, diferents activitats fent ús de les TIC, jocs de memòria i creació de contes a través de Story Cubes… tot mostrant estratègies i habilitats comunicatives a través de la imaginació i la creativitat. Ho han dut a terme amb la Mònica.

– Ambient de juguem i comptem: han adquirit destreses i agilitat en el pensament matemàtic. Els infants han participat de diferents activitats: jocs de taula com ara el parxís i els escacs, diverses activitats per programar les Bee-bots, construccions en petit i gran format i jocs d’enginy. Tot plegat els ha permès experimentar i reconèixer el món de les matemàtiques des d’una perspectiva molt propera i significativa a través del joc. En aquest ambient els ha guiat la Montse.

– Ambient científic: s’han iniciat en el mètode científic: observar, investigar, fer-se hipòtesi, experimentar, obtenir uns resultats, comprovar les hipòtesis i extreure unes conclusions a través de la manipulació, observació i experimentació. Els infants han treballat de forma vivencial per descobrir el món animal i vegetal, així com també algunes característiques de materials propers. La Silvia els ha acompanyat en aquest ambient.

– Ambient de English & motricity:  a través de diferents jocs, activitats i propostes motrius els nens i nenes han potenciant el treball tant de la motricitat fina com gruixuda, mentre han desenvolupat les seves habilitats d’escolta i parla en llengua anglesa. Hem gaudit amb la Míriam d’aquest ambient.

– Ambient 3, 2, 1, acció!: els infants han realitzat activitats d’expressió corporal i facial amb diferents objectes i músiques. Han representat petites escenes tant de forma individual com en grup. Ho han realitzat amb el guiatge de  l’Anna Baró.

Al llarg del trimestre els vostres fills i filles han passat per tots els ambients. Aquests espais d’aprenentatge els duen a terme els nens i nenes de primer i segon barrejats.

Us fem arribar un recull de fotografies dels ambients d’aquest trimestre. Com que els nens de primer i segon estan junts, us fem arribar un sol enllaç. Esperem que us agradin i en gaudiu tant com ells i elles!

Fotografies Ambients d’aprenentatge CI