Diagnosi

Per detectar els punts forts del centre a mantenir i potenciar, i els punts febles a millorar, cal fer una bona diagnosi.

Una diagnosi ha de ser completa, però en el document de l’EDC només serà necessari que n’aparegui un resum, especialment d’aquells àmbits en els quals calgui fer actuacions.

Cal tenir present que la diagnosi ha de permetre determinar el grau d’assoliment de les competències digitals en referència als tres eixos del PEDC: alumnat, professorat i centre.

Eines utilitzades en la diagnosi

Per a la realització de la diagnosi del centre s’han utilitzat les següents eines:

• Selfie
  • Selfie for teachers
  • Entrevistes a famílies
  • Ítems Pla Tac
  • Qüestionaris a famílies
  • Qüestionaris a alumnes
  • Qüestionaris a docents
  • Qüestionaris PAs

Aspectes destacats de la diagnosi

Com a aspectes destacats de la diagnosi cal remarcar l’alta participació de tota la comunitat educativa, tant en l’àmbit d’escola amb els alumnes i docents, com amb les famílies.

S’ha pogut fer una bona diagnosi, ja que s’han obtingut dades des de diferents fonts i la comissió digital, d’aquesta manera, ha tingut una major visió dels resultats obtinguts.

ANÀLISI DE LA SITUACIÓ DEL CENTRE

Anàlisi a partir dels resultats de la reflexió que s’ha dut a terme emprant les eines de diagnosi utilitzades.

Punts forts i punts febles detectats en la diagnosi

Tot seguit es mostra una taula amb l’enumeració dels punts forts i dels punts febles principals que es detecten i que serveixen per definir els objectius.

Com a punts febles, l’escola creu convenient millorar aspectes com trobar un espai per intercanviar experiències, un espai on els docents puguin adquirir i compartir per tal de millorar la seva competència digital docent. D’aquí deriva la necessitat que troba el centre d’estar en constant aprenentatge i millorar el nivell digital dels seus docents.

Per altra banda, la millora de l’avaluació també es veu com un dels punts a millorar, sobretot a la part que té a veure amb l’autoreflexió sobre l’aprenentatge dels alumnes.

D’aquestes febleses la comissió deriva uns objectius que es detallaran més endavant.

Com a punts forts, l’escola valora les infraestructures en equips digitals dels quals disposa el centre, fet que produeix que la seva utilització pugui ser de manera més continuada i que arribi a més alumnat.

El fet de tenir aquests materials i que s’utilitzin de manera més habitual, fa que un altre dels punts forts sigui tenir un recull de recursos en línia per a la seva utilització.

Després de valorar tant les febleses com les fortaleses del centre, la comissió digital fa un primer recull del què serien els objectius, els quals valoren segons uns criteris de selecció: segons la necessitat, la viabilitat, els recursos i el grau d’impacte:

A partir dels resultats, es reformulen els objectius de l’Estratègia Digital del Centre.