Trobada per la igualtat i la no dicriminació

Els alumnes de 1r i 2n hem tancat una prova pilot, on hem treballat durant 2 cursos, sobre la igualtat i la no-discriminació. Totes les escoles i instituts que hem participat en aquest programa pilot ens varem trobar al complex esportiu de la Marbella.

Els alumnes de cicle inicial en representació de l’escola varem gaudir de dues activitats pensades per concloure el treball fet.


Colònies 2016 6è

El dia 11 de maig, vam embarcar-nos cap a Cala Canyelles (Lloret de Mar). Vam fer tota mena d’activitats nàutiques, com ara: “zòdiac”, canoes, patins, esquí aquàtic, “banana bus”, entre altres coses. També vam poder gaudir d’agradables sessions a la piscina i a les altres instal•lacions. Vam tenir el privilegi de disfrutar de dues classes formatives d’immersió.

Vam poder degustar una gran varietat d’aliments casolans exquisits. Encara que sembli estrany, el pa era deliciós!

Aquesta ha sigut una gran aventura que ens encantaria repetir el més aviat possible. Aquesta experiència ens ha unit molt com a grup. Ara som una gran família.

COLÒNIES 2016 2n

El dia 11 de maig, ens vam anar cap a Montpol, Lladurs (Lleida) a La Casa de la música però també del silenci i les olors.
Vam viure molt bones experiències amb tota mena d’activitats, a més de gaudir d’un esplèndid indret; mitjançant jocs, tallers, activitats de descoberta,… vam viure uns dies plens de música i fantasia.
Hem après moltes cançons, balls i ritmes i sempre portarem un bonic record als nostres cors.
Després de conèixer Montpol i el món dels Montpolins … … … tothom ens hem quedat encantats!

PER FI LES FOTOS DE LA BIG BAND FLASH!

Ja tenim les fotos de la BB Flash. Hem trigat a tenir-les per diversos problemes. Durant el segon trimestre, tot i que ja teníem les samarretes, ens vam despistar. En començar el tercer trimestre, es feia la roda d’instrument a 2n, i els primers dies no havíem de portar l’instrument. El dia que vam quedar amb la Mireia va faltar algú. Finalment vam poder fer les fotos i sortim molt guapos i molt guapes. Les fotos són fantàstiques!

CONCERT ORFF

El passat 16 de març, els alumnes de Cicle Inicial van fer una audició d’instruments Orff a tots els pares i mares. Tots els alumnes estaven molt contents i engrescats de poder dur a terme el concert que tant havien preparat.

Van fer una magnífica actuació!

Aquí podreu veure algunes fotografies i una petita representació del concert.

Moltes felicitats!!!

LA GEOMETRIA EN L’ART: KANDINSKY

Voliem treballar les formes geomètriques d’una manera atractiva i creativa. I vam pensar en Kandinsky. El vam descobrir a través de la pantalla digital i les converses al voltant dels seus quadres van ser molt interessants:

  • Veig triangles, rectangles! – També cercles de diferents mides i colors. – Sembla un toro amb banyes , un cap d’un lleó, una serp i fins i tot un semàfor!

Ens vam adonar que la geometria ens acompanya a tot arreu i està en tot allò que ens envolta.

Vam fer una tria de les obres més comentades i les vam exposar a l’aula. I… a pintar!!

LES COLÒNIES DE 4t

La setmana passada vam anar de colònies i van ser molt divertides. Vam fer una gravació en vídeo de totes les activitats que vam fer: tir amb arc, tirolina, boulder, entre d’altres. Ens ho vam passar d’allò més bé!

ROBÒTICA 6è I 4rt

Aquest trimestre els alumnes de sisè conjuntament amb els de quart estem  fent robòtica amb el programa Scratch. Ho fem els divendres després del pati.  Ens agrada molt perquè aprenem coses noves i a treballar en equip.

1a SESSIÓ

El dia 1 d’abril, 4t i 6è ens vam reunir a l’aula d’informàtica. Les mestres, ens van anunciar que començaríem a fer un taller de Scratch en parelles barrejant sisè i quart. La Pilar ens va explicar com anava la web, com entrar, l’usuari i la contrasenya. Després vam veure alguns exemples per orientar-nos i veure que es podia fer.
 

2a SESSIÓ

A la segona sessió ens van fer una explicació sobre diferents controls del Scratch. Ens van ensenyar el moviment, els personatges i els seus vestits, esdeveniments i el control. Vam practicar i en acabar la sessió, ens van deixar mirar els projectes d’altres companys sense modificar-los.

3a SESSIÓ
A la tercera sessió, vam repassar les icones de la programació i ens van explicar les que faltaven. Vam entrar al compte i ens van dir que miréssim uns exemples i la seva programació. Ens van proposar aquests exemples:
-Joves al castell -Música al mar – Encanteris màgics
Al final ens van dir que modifiquéssim els projectes com volguéssim .

4a i 5a SESSIÓ
En aquestes sessions vam fer un projecte nou o vam continuar el que ja teníem començat. Havíem d’acabar de retocar la programació, vestit, texts i el títol. Vam modificar si calia el fons i altres detalls petits.

6à sessió
Cada grup ha fet una exposició del seu projecte a la resta de la classe.
Quan hem acabat, els altres grups, han puntuat la nostra feina i ens l’han valorat amb una puntuació de u a cinc.

 

COLÒNIES P-5

Les sirenes i els tritons de p5 hem anat a Can Montcau de colònies.

Hem fet un taller de bossetes d’olor amb romaní florit i hem vist molts animals de la granja. Tot estava molt verd i amb els arbres fruiters florits. Ens ho hem passat molt bé i la casa era molt bonica!

 

TALLER DE KAPLA A L’ESCOLA

El dimarts 5 d’Abril vam rebre la visita d’en Pep i la Laura amb un material molt suggerent: bosses plenes de llistons de fusta de la mateixa mida. Aquest material, anomenat Kapla, permet fer qualsevol tipus de construcció lliure o dirigida.
L’alumnat de P3, P4 i P5 va gaudir d’aquesta activitat creant pops, girafes, elefants, tortugues i fins i tot, torres, ponts i vaixells.
El resultat va ser espectacular i el vam voler compartir amb totes les famílies.
El més emocionant: la demolició!