Escaladors, proposta 2!

Bon dia, Escaladors!

Seguim amb les propostes! Aneu preparant la concentració, la memòria, els estris de cuina, les ganes d’experimentar… Esteu preparats? Som-hi!

    1. JOC D’ENFONSAR LA FLOTA:

És un joc de taula per a dues persones. Aquest consisteix en enfonsar la flota de vaixells del nostre contrincant.

Què necessiteu? Un tauler per a cada jugador, llapis o retoladors. Us deixo els taulers que us he preparat -> CI – E N F O N S A R L A F L O T A

Els que no pugueu imprimir els taulers, dibuixeu, per cada jugador, dues quadrícules de 10X10. Les columnes les heu d’enumerar de la A fins a la J i les files de l’1 al 10. Tal com veieu a la imatge.

Com s’hi juga? Cada jugador té dues quadrícules, a la que posa “Els meus vaixells” heu de col·locar els vostres vaixells i a la que posa “Els seus vaixells” haureu d’anotar els llançaments que realitzeu en cada torn.

Cada jugador, sense que l’adversari ho vegi, ha de col·locar a la quadrícula “Els meus vaixells”: 3 barques, 2 llanxes, 1 veler, 1 submarí i 1 creuer. Els vaixells s’han de pintar de manera que no es toquin els uns amb els altres.

Un cop els dos jugadors tingueu pintats els vaixells, comença el joc. Per torns heu d’anar fent llançaments tot indicant les coordenades d’una casella. Per exemple, un jugador diu “B6”. L’altre jugador ha de comprovar el resultat a la seva quadrícula:

  • Si la casella està en blanc, ha de respondre “aigua”.
  • Si a la casella hi ha una part d’un vaixell, ha de respondre “tocat”. En aquest cas, el jugador que ha llançat té dret a realitzar un altre llançament en el mateix torn.
  • Si a la casella hi ha un vaixell d’un quadre o bé la última part d’un vaixell ja tocat, ha de respondre “tocat i enfonsat” i també té dret a realitzar un altre llançament.

El jugador que diu una coordenada ha d’anotar a la quadrícula “Els seus vaixells” el resultat del llançament:

  • Si el llançament és “aigua”, ha de fer un punt a la coordenada.
  • Si el llançament és “tocat” o “tocat i enfonsat”, ha de fer una creu a la coordenada i al vaixell de la llegenda.

D’aquesta manera el jugador que fa el llançament pot saber les coordenades que queden en blanc i les que ja ha dit.

Finalment, guanya el primer jugador que aconsegueix enfonsar la flota de l’adversari.

    1. LLET DE COLORS!

Aquesta proposta consisteix en experimentar amb llet, colorants i sabó.

Què necessiteu?

  • Llet sencera
  • Un recipient fondo, si és transparent millor
  • Sabó de rentar els plats
  • Colorant alimentari líquid
  • Bastonet per les orelles

Passos que heu de seguir:

  1. Agafeu el bol i afegiu-li llet. Espereu a que la llet deixi de moure’s i de fer bombolles.
  2. Tireu unes quantes gotes de colorant, podeu fer servir diferents colors (si poseu les gotes separades entre elles, millor).
  3. Agafeu el bastonet de les orelles i suqueu el cotó en el sabó de rentar els plats.
  4. I ara comença la màgia! Heu d’anar tocant les gotes de colorant que hi ha a la llet amb el cotó sucat en sabó.
  5. Quan hagueu acabat d’experimentar, podeu aprofitar la llet pintada per fer un dibuix! Per fer-lo necessitareu un full i un pinzell.

Un cop hagueu fet l’experiment podeu deixar un comentari explicant si us ha sortit bé, si us ha agradat, què heu pogut observar, què creieu que ha passat, etc.

    1. FEM EL DIA UNA MICA MÉS DOLÇ!

Us faig una mica de memòria… A l’escola estàvem aprenent les parts que té una recepta, els estris de cuina, les mesures dels ingredients, com explicar la preparació… També us vaig comentar que, un dia, faríem un pastís i ens el menjaríem per esmorzar tots junts! Doncs bé, aquesta setmana ens tocava fer el pastís. Com que tots en teníeu tantes ganes, he pensat que podeu fer un pastís o el que us vingui de gust (galetes, magdalenes, crepes…) i menjar-vos-ho imaginant-vos que estem a l’escola esmorzant o berenant tots junts. Què us sembla?

Jo ja he fet el meu pastís, és de xocolata i plàtan! Aquesta tarda me’l menjaré. Tancaré els ulls i pensaré que estic a la classe berenant amb tots vosaltres. Segur que se’m dibuixarà un somriure d’orella a orella!!!

Us deixo la recepta del Pastís de xocolata i plàtan que he fet per si per si us ve de gust fer-lo algun dia!

PASTÍS DE XOCOLATA I PLÀTAN               

Ingredients                                                       Estris

  • 200 gr. de plàtan madur                               – Espàtula
  • 150 gr. de farina                                           – Bol
  • 150 gr. de sucre                                           – Motlle tipus
  • 2 ous                                                              plumcake
  • 100 gr. de mantega                                      – Batadora
  • 2 cullerades de llet                                       – Cullera
  • 1 cullaradeta de llevat                                  – Cullareta
  • 1 cullaradeta de bicarbonat                          – Balança
  • 50 gr. de xocolata negra de postres

Preparació

  1. Encendre el forn a 180 graus perquè es vagi escalfant.
  2. Untar amb una espàtula el motlle amb una mica de mantega.
  3. Posar tots els ingredients en el bol. La xocolata la podeu fondre una mica.
  4. Batre tots els ingredients amb la batedora fins aconseguir una pasta llisa, sense grumolls.
  5. Posar la pasta al motlle.
  6. Posar el motlle al forn, només amb calor a la part de baix i deixeu-lo ben bé 30-40 minuts (tot depèn del forn). El pastís estarà llest quan al punxar-lo amb un escuradents aquest surti net. Deixeu-lo refredar i…. BON PROFIT ESCALADORS!

Un cop hagueu fet el pastís, les galetes… Podeu escriure, en el vostre diari o bé en un full en blanc, la recepta que heu fet i com us heu sentit quan us heu imaginat que estàvem esmorzant/berenant tots junts.

    1. SOPAS DE LETRAS:

Aquesta proposta és per treballar una mica el vocabulari de les fruites, dels animals i de les peces de roba en castellà. Us he preparat 3 sopes de lletres amb tres nivells de dificultat:

  1. Sopa de frutas (nivell fàcil): s’han de buscar les deu fruites, pintar-les i completar el nom de cada fruita. Totes les paraules les trobareu en horitzontal.
  2. Sopa de animales (nivell mig): s’han de buscar els deu animals, pintar-los i completar els noms. Les paraules les trobareu en horitzontal i en vertical.
  3. Sopa de ropa (nivell difícil): s’han de buscar les deu peces de roba, completar els nom i relacionar les imatges amb els noms. També podeu pintar la roba. Les paraules les trobareu en horitzontal i en vertical.

Us podeu descarregar les sopes de lletres clicant aquí ->CI – SOPAS DE LETRAS

Els que no pugueu imprimir les sopes de lletres podeu demanar que us en facin una a mà o bé podeu fer-la vosaltres mateixos! També podeu fer una llista de fruites, una d’animals i una de peces de roba en català. Llavors, intenteu dir totes les paraules que heu escrit en castellà. Finalment, també podeu provar d’escriure-les!

 

Fins la setmana que ve Escaladors! Gaudiu i somrieu molt!

Olga.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>