Tan important és saber llegir com saber escoltar!

Cada dimarts la colla de 4t ens ajuntem amb els infants de I5 on compartim espai i fem lectura, els expliquem contes, els hi proposem diferents dinàmiques com per exemple buscar lletres amagades en un dibuix, ens inventem històries i seguidament els petitons han de representar imatges mentals de la història que han escoltat. Un altre activitat que fem és la d’ensenyar rimes on han d’exercitar la psicomotricitat fina i gruixuda, el llenguatge i la coordinació. Son rimes que amb pocs segons se’ls activa l’alegria i el benestar. Ens divertim molt! Aquest treball està ajudant a potenciar el gust per la lectura. Els més grans llegeixen, ajuden a modelar, a ser exemple, a escoltar. Algunes de les rimes que hem treballat ha sigut la de:

Plou a la muntanya, El Cocodril o  Els dofins.

A més de dinamitzar tot aquest viatge, també pretenem que estableixin uns lligams afectius. Aquesta experiència positiva reforça el fet que (llegeixo per què algú m’entengui i llegeixo perquè algú li està interessant escoltar-me)

Tan important és saber llegir com saber escoltar!