La reina dels escacs!

Actualment, la reina en els escacs és considerada la peça més potent, estratègicament es pot moure a qualsevol casella. Molt probablement aquestes regles no eren les mateixes durant l’edat mitjana, és a dir, la figura de la reina possiblement ni existís. Ens podríem preguntar perquè ha evolucionat aquesta figura o perquè la reina és la peça més important, potser la societat d’abans tenia altres prioritats. És curiós com la societat es pot reflectir en un joc. Un joc internacional que des de fa molts anys ja ha arribat a les escoles com a eina pedagògica, pel seu poder reflexiu, creatiu, inclús el raonament i la part cognitiva. La colla de 4t ha gaudit durant una setmana de classes d’escacs, ha estat molt interessant comprovar com la concentració ajuda al rendiment escolar. Han après noves jugades i estratègies que de ben segur les faran servir en el seu dia a dia.