Assemblea d’Escola

L’assemblea de delegades i delegats del curs 22-23 s’ha constituït el 29 de setembre de 2022.

Delegades i delegats van rebre una carta molt especial amb la convocatòria.

En aquesta primera sessió ens presentem totes i tots, establim un pla de treball per a tot el curs i ens fem algunes fotos. Dóna la impressió que aquest curs tenim una GRAN ASSEMBLEA on es respiren moltíssimes ganes de proposar i de treballar. Delegades i delegats estan plens d’alegria i d’il·lusió. Som-hi!!!

Entenem que per a la millora de la nostra escola és imprescindible la participació i el compromís de tots i totes per al bon funcionament, la consecució dels objectius i la realització de les tasques proposades.

És per aquest motiu i arrel del primer curs que l’escola va tenir alumnes de 6è (curs 2011-2012) i de les seves propostes sobre el funcionament de l’escola a les assembles de classe, que es va decidir constituir l’assemblea d’escola. Amb l’objectiu que la participació de tots els i les alumnes tingués un canal integrat en la vida escolar. Cada classe de primària tria un delegat/da a principi de curs, previ procés electoral amb candidats i a l’octubre es constitueix l’assemblea.

En aquestes trobades, que tenen una periodicitat mensual i amb ordre del dia, es reuneixen tots els delegats/des de les classes de primària amb la Cap d’Estudis i la mestra coordinadora LIC (Llengua Interculturalitat i Cohesió Social) per tractar temes com la resolució de conflictes, propostes dels grups, anècdotes, actualitat, dinàmiques de grup, participació en activitats i festes

La nostra assemblea permet escoltar l’opinió de l’alumnat, aprendre a decidir, a ser responsables, a organitzar i a crear un clima de convivència democràtic en la nostra escola.

Vinculat en aquest treball de cohesió i comunitat, des del curs 2015-2016, l’Escola Collserola compta amb representació per part de dos alumnes de cicle superior al CIAC de l’Ajuntament de Cerdanyola.

El Consell d’infants i adolescents de Cerdanyola (CIAC) és un òrgan on els infants poden exercir el seu dret a participar, a pensar, reflexionar, dialogar i fer propostes sobre aspectes que formen part de la seva vida quotidiana a la ciutat i on poden proposar accions concretes per a transformar-la.