VISITA AL CRAM_5è estudia el medi ambient

Sortida al CRAM
La Fundació CRAM és una entitat dedicada a la protecció del medi ambient i de les espècies que l’habiten. La seva activitat principal es la clínica i rescat d’espècies marines en perill que avaren a la costa catalana, per a la seva posterior reintroducció al seu hàbitat. La Fundació porta a terme diverses línies de treball en conservació, investigació i formació; acompanyat d’accions de sensibilització social sobre l’estat del medi marí i les seves problemàtiques.
La Fundació disposa d’un Centre de Recuperació i un equip tècnic i humà preparat especialment per a l’assistència a espècies marines. A més compta amb tres vaixells; el Vell Marí, el Toftevaag i el Pacífic, que li permeten portar a terme projectes sobre el terreny. Cal destacar que actualment el CRAM esta fent un estudi sobre Les Tortugues Marines i la seva Reproducció
És un projecte pioner que consisteix bàsicament en la reproducció assistida de tortugues marines.Consta de varies frases dirigides a crear un programa de cria en captivitat de la Tortuga babaua.
Aprofitant tortugues no aptes per a la seva re introducció a la vida salvatge. Estan estudiant mètodes senzills i no invasius per avaluar el cicle reproductiu d’aquests exemplars.
La fundació CRAM ofereix diferents possibilitats per a l’educació i la formació a través de l’aula CRAM.
La nostra experiència al CRAM
El divendres 5 de juny, les aules de 5è vam anar al CRAM del Prat del Llobregat. El CRAM  és una entitat dedicada a la conservació i recuperació del medi marí i de les espècies que hi habiten.
Els estudiants han fet un taller especialitzat en taurons i han visitat una exposició molt interessant on han pres consciència de la dura tasca dels pescadors. Ho han fet mitjançant un joc de rol que ha generat un debat entre els alumnes molt productiu.
Els alumnes de 5è també han estudiat amb profunditat diferents aspectes de les tortugues marines: la seva anatomia, la alimentació, la reproducció i el seu estil de vida. Han vist com les cuiden i han escoltat tots els tractaments i cures que reben aquests animals abans de ser retornats al mar.
Hem descobert  quins problemes té el mar i entre tots hem decidit  què podem fer per conservar el nostre entorn. També ens han explicat  què passa amb els taurons i  hem conegut i   escoltat les històries de les 5 tortugues que s’estan recuperant a les seves instal·lacions. Vàrem veure una exposició sobre els taurons, que les persones els tenim molt mal vistos, però no són un perill per a nosaltres. Hi ha gent que fa finning, que vol dir tallar les aletes dels taurons (que són molt cares) i després tirar el tauró ferit al mar. Els taurons no ataquen a la gent perquè es pesen que són altres animals, com per exemple foques o tortugues.

I després……hem anat a dinar a un parc gegantí!!! Hem estat jugant molt i ens ho hem passat “pipa”!!

Ha estat una experiència divertida, molt gratificant i enriquidora.
Us deixem un patit record fotogràfic de la nostra experiència:

Col·lecció 1: Arribem o marxem…
Col·lecció 2: Taller taurons
Veure una exposició dedicada als taurons amb fotografies, vídeos i maquetes de diverses especies.

Col·lecció 3: Taller finning
Representant  diferents rols relacionats amb la pesca, els alumnes van participar en un debat molt enriquidor.

Col·lecció 4: Taller tortugues marines
Després d’escoltar una explicació molt complerta sobre les tortugues marines, vam poder veure les que tenen al Centre perquè s’estan recuperant abans de tornar-les al mar.

La nostra jornada fora d’estudi

Imatges de la sortida al CRAM (Centre de Recuparació d’Animals Marins) del Prat de Llobregat. Juny 2015.

(cliqueu i… pensareu que heu viscut l’experiència!)

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *