Comissió gestora

És la comissió que coordina i fa el seguiment de les diferents comissions mixtes. La comissió gestora de la nostra escola està formada per:

• Equip Directiu
  • Coordinadors/es de Bloc-Cicle
  • Coordinadors/es de les Comissions mixtes.
  • Representants Consell Escolar
  • Representants famílies-AMPA
  • Representants Menjador
  • Representants voluntariat
  • Representant alumnat

Per fer-ho possible, s’han de dur a terme unes sessions sistematitzades de treball:

• En primer lloc, una anàlisi i una categorització dels somnis expressats segons grans àmbits o temes.
  • De forma paral·lela, una altra anàlisi descriptiva de la realitat del centre educatiu i del seu entorn: espais i infraestructura del centre, horari lectiu i extraescolars, serveis i equipaments del barri, institucions i agents socials de l’entorn, etc. (direcció)
  • Finalment, una vegada s’han expressat els desigs sobre el model de centre educatiu i s’ha recollit tota la informació sobre la realitat actual del centre i del seu entorn, el conjunt del claustre i de les famílies pot plantejar-se què fer i com fer-ho.
  • Per a això, poden realitzar-se sessions de treball per seleccionar les prioritats d’acció a curt, mig i llarg termini, elaborar els projectes segons les prioritats i, finalment, crear i planificar les comissions mixtes de treball.

Objectius:

• Conèixer i analitzar les necessitats del centre i de l’entorn.
  • Conèixer i analitzar els somnis-desitjos expressats per la comunitat.
  • Establir les prioritats dels somni en funció dels recursos i del potencial. Tot aquest procés es realitza a partir del buidat de la informació recollida en el procés de somni i de l’anàlisi i priorització dels somnis (demandes-necessitats) en funció del recursos de manera consensuada. La creació de les comissions mixtes de treball coincideix, en general amb la delimitació d’àrees temàtiques de treball sorgides de les demandes expressades en la fase del somni i a partir de les quals diferents membres de la comunitat (professorat, famílies, voluntaris externs,…) organitzaran un seguit de projectes amb la finalitat d’aconseguir el somni.
  • Crear comissions mixtes de treball encarregades de portar a terme el pla d’acció creat per a cada prioritat.
     Buscar, organitzar i formar el voluntariat.
     Organitzar i planificar els grups interactius.
  • Crear la comissió gestora que té un caràcter executiu.
     Convocar i celebrar plenaris de ‘passar comptes’