Comissió de Voluntariat

El perfil del voluntariat dins d’una comunitat d’aprenentatge és igual d’ampli com diversitats de persones existeixen a la pròpia comunitat: familiars, persones d’entitats de l’entorn, estudiants de diferents nivells educatius, gent del barri, jubilats, etc.

És aquesta diversitat de persones que contribueixen a la multiplicació d’interaccions la que afavoreix un millor aprenentatge i convivència dels nens i nenes de les comunitats d’aprenentatge.

La tasca de principal de la comissió és poder incorporar i gestionar aquesta riquesa present a l’entorn de la comunitat per aconseguir una escola de qualitat on tothom s’implica de forma activa per arribar a uns objectius comuns.

Objectius:

• Promoure la presència estable de voluntariat.
  • Regular les tasques del voluntariat d’acord amb la normativa vigent.
  • Donar valor a les tasques de voluntariat i impulsar noves formes de voluntariat dins la comunitat educativa.
  • Aconseguir la implicació de la comunitat educativa i l’entorn social en el dia a dia de l’Escola i AMPA.
  • Reconèixer les persones voluntàries com a instruments actius per a la millora del dia a dia de les famílies, l’escola, la comunitat educativa i la societat.
  • Potenciar les persones voluntàries com a agents de canvi, intern i extern.
  • Avaluació del voluntariat conjuntament amb la Comissió Gestora.

Principals projectes

• Captació, selecció i formació de les persones voluntàries.
  • Definició de necessitats dins els projectes de l’Escola i AMPA
  • Creació i actualització del contracte del voluntariat.

Contacte:

voluntariat@escolaciutatjardi.cat