Alumnat de 3r d’ESO guanyadors de la final del mSchools en la modalitat d’App Education!

+ Imatges i Vídeos

Aquest passat dissabte dia 10 de juny, dos equips d’alumnes de l’Institut escola Can Llobet van participar i van resultar guanyadors de la final del mSchools en la modalitat d’App Education, un concurs on grups d’alumnes presenten les seves propostes d’aplicacions que donen solució a algun dels 17 objectius de desenvolupament sostenible ODS proposats per l’ONU.

Tot un èxit de Karen, Anna, Alba, Liveth, Raúl, Marc, Álex, Édgar i Sergio, integrants dels equips Find Them i All-Agro, i dels professors que han estat treballant incansablement per portar-ho endavant, Ricardo Bárcena, Mati Visiedo i Marta Vaquero.

Find Them (equip guanyador), és una aplicació que permet avisar als seus usuaris de terratrèmols propers a la zona on es troben per, en cas de necessitat, poder demanar ajuda i en cas de no poder fer-ho per si, per exemple, l’usuari ha quedat atrapat sota les runes, geolocalitzar la seva posició, prendre dades de les seves constants vitals i transmetre-les perquè els equips de rescat el puguin localitzar i rescatar com més aviat millor, gràcies a un weareable de tipus polsera o rellotge intel·ligent.

All-Agro (menció a la millor programació), cultivar és vida, com diu el seu eslògan, és una aplicació per donar consells sobre les millors tècniques de conrear, productes ecològics, xat d’ajuda i suport amb experts…

Ha estat una jornada molt intensa i gratificant en veure el gran interès del públic pels projectes presentats i les bones crítiques rebudes amb la guinda del reconeixement per part del jurat. Aquest ha estat un projecte molt exigent, però alhora, molt gratificant. Aquest tipus de reptes premien l’excel·lència dels alumnes, que han de treballar de valent i confiar en les seves capacitats. Al Can Llobet comptem amb un equip docent i directiu que ha sabut veure el potencial d’aquest projecte i han facilitat i ajudat en el seu desenvolupament. Ara ve l’encara més difícil, intentar repetir a la pròxima edició el que hem aconseguit en aquesta.

Impulsat des de les matèries de tecnologia i emprenedoria, un grup d’uns 30 alumnes de 3r de l’ESO han participat al llarg d’aquest curs de la matèria optativa Technovation-mSchools, dins la qual han desenvolupat les seves propostes d’aplicacions, que inclouen temàtiques tan variades com ajuda a persones amb diabetis, cura d’animals de companyia, ajuda a l’estudi…

Aquest curs 2022-23,  l’IE Can Llobet ha estat capaç de presentar 4 equips a la fase de concurs, dels quals tres han estat seleccionats per participar en la fase final, el que suposa ser el 2n centre amb més equips finalistes classificats.

El dissabte 10 de juny, dins d’una jornada on els 40 equips finalistes d’arreu de Catalunya van presentar les seves propostes als estands preparats per tal efecte, es van proclamar els equips guanyadors de la desena edició dels premis i dos dels equips de l’institut van estar premiats com a equip guanyador i menció a la millor programació. Tot un èxit per a una primera participació si a més tenim en compte que van competir de forma directa amb alumnes de 3r i 4t de l’ESO, de batxillerat i de cicles de grau mitjà i superior. Un èxit també el fet de competir amb centres concertats i privats que en aquest tipus de concursos tenen molta tradició i recursos dedicats.Tot plegat, una gran notícia i un gran treball de la comunitat del Can Llobet. Enhorabona!

Què és mSchools App Education?

App Education se centra en el disseny i la creació d’aplicacions per a dispositius mòbils, el desenvolupament dels seus prototips i el disseny de l’estratègia de comercialització. Oferit com a optativa d’informàtica als instituts catalans d’ensenyament secundari, l’objectiu principal d’aquest projecte és ajudar els estudiants a dissenyar i desenvolupar aplicacions que ofereixin als usuaris la capacitat de resoldre un problema o facilitin algun tipus d’ajuda per fer-ho.Basat en una metodologia d’aprenentatge per projectes, aquesta iniciativa anima els alumnes a treballar de forma col·laborativa i organitzar-se com si fossin una empresa real, fomentant així el treball en equip a l’aula, l’esperit emprenedor i el sentit de la responsabilitat social, alhora que es desenvolupen competències digitals.A més, els estudiants i professors reben mentoratge d’experts de la indústria que ofereixen el seu temps com a voluntaris per millorar els resultats d’aprenentatge i oferir una visió de la indústria.