Educació Primària

Llengua Catalana i Castellana:

Tot l’alumnat de la nostra escola realitza “mitja hora de lectura diària”. Treballem tres grans blocs, lectura expressiva, comprensió lectora i gust per la lectura. Tot això d’una forma molt lúdica i entretinguda per a fomentar l’hàbit lector.

Setmanalment tenim assignat un desdoblament per realitzar activitats d’expressió escrita i un altre d’expressió oral, on treballem les diferents tipologies textuals.

Duem a terme l’apadrinament lector per a fomentar l’hàbit lector i la relació entre iguals, l’organitzem de la següent manera:

Alumnes de 5è amb els alumnes de 1r i els de 6è amb els de 2n. Els padrins acompanyen als seus fillols en l’adquisició del procés lector.

Llengua estrangera. Anglès:

Tots els grups treballen la llengua anglesa aprofitant desdoblaments per atendre la diversitat i poder assolir un nivell adequat en expressió oral. A partir de 3r fan mitjà hora de lectura en anglès.

Matemàtiques:

Tots els alumnes treballen l’àrea realitzant sessions de treball sistemàtic ( resolució de problemes, càlcul mental,…) i un cop a la setmana es treballa en racons on els alumnes poden posar en pràctica els conceptes treballats.

Coneixement del medi natural i social i cultural:

Treballem l’àrea del coneixement del medi natural i social a través de l’elaboració d’hipòtesis, experimentant  i aprenent a través de projectes.

Educació Artística. Música i Educació Visual i Plàstica:

S’imparteixen classes d’educació musical des de P4 fins a 6è. La nostra escola participa en projectes com danses a la plaça de la Vila (3r) i Cantània (5è).

Als voltants de Nadal, es realitza el festival de Nadal al TMC de Barberà, on totes les famílies esteu convidades.

Educació Física:

S’imparteixen classes d’educació física des de 1r fins a 6è, participant en totes aquelles activitats esportives que organitza l’Ajuntament de Barberà per compartir jocs i esports amb altres escoles de la ciutat. A 4t Jocs esportius i a 6è les Jornades Atlètiques.

L’alumnat de 3r participa en l’activitat de piscina tots els divendres al matí.

Treballem amb les TAC:

L’informàtica és una eina imprescindible en qualsevol aprenentatge que s’integra en els continguts. L’escola disposa de dispositius digitals a la majoria d’elles.

Cada nivell disposa d’un bloc on es recullen de les diferents pràctiques educatives que es realitzen.

Altres maneres d’aprendre:

L’alumnat de P5, 2n i 4t realitzen colònies intercicles, on es fomenta la relació dels alumnes de diferents edats.
Durant tot el curs realitzem sortides pedagògiques a fi de complementar els temes treballats a l’aula.

A la nostra escola mengem més fruita: l’escola participa en el programa, intentant impulsar uns bons hàbits d’alimentació saludables en conveni amb el Departament d’Agricultura de la Generalitat de Catalunya.

Des de fa tres cursos a l’escola participem a projectes d’innovació pedagògica: Pla d’impuls a la lectura.

SEP, el suport educatiu personalitzat, es dur a terme en els tallers de llengua i matemàtiques, per realitzar aquests tallers comptem amb dues persones a l’aula.

Es duen a terme el Concert de Nadal al TMC de la ciutat (on totes les famílies esteu convidades), carnestoltes (festa oberta a les famílies), Jornades Culturals, Sant Jordi (Jocs Florals, festa oberta a les famílies), festa fi de curs…