2n d’ESO va al Palau de la Música

Després d’un llarg temps sense poder fer sortides a causa de la pandèmia, aquest novembre, hem anat al Palau de la Música.

EL trajecte el vàrem fer en tren!, sortida amb un aire innovador i diferent.

Era dijous i vàrem quedar amb el professorat a un quart de nou , directament a l’estació.

A les 8:28 agafàvem el tren i en 30 minuts ja hi érem a la plaça Catalunya. Era la primera vegada tota la classe anàvem junts en tren. En arribar a la Plaça Catalunya vam baixar del tren per anar caminant fins al Palau de la Música. Una vegada allà, ens vam aturar al costat del palau a esmorzar abans d’entrar.

A l’entrada mateixa, ja es notava l’estil del Modernisme que utilitzaven per a la construcció d’aquell edifici.: abundància de vitralls, ceràmiques, ferro forjat. Les catifes que hi havia a l’entrada, cridaven bastant l’atenció. Vam pujar unes escales i ens vam dirigir a la sala de concerts. En arribar a aquella sala ens vam col·locar a les butaques, teníem el millor lloc per seure amb les millors vistes de tota la sala i de l’escenari. Hi havia vitralls de molts colors, un orgue presidia l’escenari i una lluerna amb un mosaic que filtrava la llum estava al sostre i representava el Sol. Els bustos que hi havia de Beethoven i Anselm Clavé estaven perfectament fets i les butaques eren precioses.

Va començar l’audició i ens va sorprendre la bona sonoritat que hi havia.

Tot ens va impactar, aconseguien fer molts sons “impossibles” només amb la veu, ja que era un espectacle a cappella i van recrear diverses cançons treballades a classe, “Cuéntame que te pasó”, per exemple.

Representava un viatge per les diferents cultures musicals d’arreu del món fent molts tipus de cançons, des de música oriental fins a música llatina. Cal destacar la coordinació que tenien entre els cinc artistes i la vestimenta, ja que era perfecta pel tipus d’audició que estaven fent.

Alguns d’instruments que van imitar amb la veu i que eren fàcils de reconèixer: la bateria, les castanyoles, la flauta travessera, la trompeta, el trombó de vares, les maraques…

Una grata experiència pels sentits, especialment per l’auditiu.

En acabar l’espectacle, vam fer una mica de “turisme” per Barcelona mentre de camí a l’estació. Vam poder veure la Generalitat, l’Ajuntament, la catedral, el Museu de l’Òpera i la Rambla.

La sortida va estar molt bé perquè vam estar estudiant el Palau de la Música prèviament a classe i tot s’entenia millor.

Cliqueu AQUÍ per veure més imatges.