BENVOLGUDES FAMÍLIES, ESTIMATS NOIS I NOIES,

Acabem de finalitzar la primera setmana d’aquest tercer trimestre confinats i des del cicle superior volem agrair l’esforç que esteu fent les famílies i els nois i noies per fer possible aquesta nova manera de funcionar i comunicar-nos.

En  primer lloc, volem transmetre que les activitats que proposem setmanalment han de permetre respectar la vostra vida familiar, permetent-vos com a tal ser mares i pares, no mestres dels vostres fills i filles. Són feines, destinades als nois i noies, que volen  potenciar les diferents competències i sobretot l’aprendre a aprendre, aspectes com l’autonomia, la responsabilitat o l’organització que ajudin als vostres infants en el seu desenvolupament personal.

Aquestes activitats estan pensades per poder-vos ajudar no per crear una dificultat afegida a la situació de confinament. Entenem i som conscients de les diferents situacions familiars i emocionals que tots i totes estem vivim. Aquestes activitats són propostes que pretenen ajudar-vos en aquest dia a dia.

Sent conscients de l’esforç familiar que suposa aquesta dinàmica us volem ajudar proposant les següents recomanacions:

Per les famílies

• Organització de rutines i horaris.
  • Concreció del temps de treball, és important no traspassar les hores d’escola en temps de feina a casa, la situació anímica dels infants no és la mateixa en aquest temps de confinament, per tant aniria bé fins i tot reduir les estones de treball a un parell d’hores diàries.
  • Realització de tots tipus d’activitats en família o individualment (jocs, esport, escoltar música, ballar, cuinar, realitzar tasques de la llar…)
  • Evitar l’ús excessiu de pantalles
  • Acompanyar, animar i motivar els vostres fills i filles, intentar que siguin autònoms en la realització de les activitats que proposem.

Pels nois i noies de cicle superior

• Pactar un horari diari per la realització de les activitats. És important seguir un horari fixe cada dia i no deixar totes les activitats per l’últim moment.
  • Presentar la feina en les mateixes condicions que ho fem a classe (bona presentació, escriure a bolígraf, copiar enunciats, si és possible fer-ho a les llibretes de les diferents matèries, realitzar alguna de les activitats amb un processador de text tipus word…)
  • Recordar que si hem de cercar informació d’algun tema, utilitzarem aquelles pàgines web fiables com xtec.
  • Recordeu que heu d’anar enviant les feines que heu pogut realitzar durant la setmana amb una fotografia o amb un document adjunt al correu del cicle superior canllobetsuperior@iecanllobet.cat .
  • A cada correu, a ASSUMPTE, recordeu posar EL CURS , A QUI VA DIRIGIT (ESPECIALITAT) I EL VOSTRE NOM.

UNA ABRAÇADA I MOLTS ÀNIMS DE PART DE TOTS I TOTES LES MESTRES DEL CICLE SUPERIOR.