RACONS D’APRENENTATGE 2n

Hola famílies.
Aquest curs estem fent racons a mates i a castellà. Voleu que us els expliquem?
De mates:
  1. El CODI SECRET és un joc de taula que es juga 4 persones o per parelles i amb daus. L’objectiu del joc és arribar a “robar” el tresor del museu. Es treballa l’ordre numèric i l’ús de les operacions que coneixen (sumes i restes) per resoldre situacions de joc.
2. En el racó d’ESCACS estem aprenent a identificar les figures i conèixer i pensar els seus moviments, com és el taulell, com col·locar les figures, com comença i com acaba un partida…
3. En el joc de CAPTURAR REGLETES l’objectiu és arreplegar totes les regletes de l’adversari. Les regletes estan ordenades de més gran a més petita. Es tira el dau i el resultat de la suma o resta dels dos nombres,  permet “agafar”  la regleta corresponent de l’adversari. Esperem que us agradi la proposta.
4. L’objectiu de la MORADA MALDITA és aconseguir el gran diamant (morada maldita). Cada jugador/a ha d’agafar 5 cartes amb formes i cal agafar els diamants extesos sobre la taula que tenen la mateixa forma o color. També pots agafar un comodí. Els jugadors/es experts poden jugar fent ús de les malediccions. Només es pot agafar la morada maldita quan ja s’han resolt tots els reptes. Es fa comptatge de punts quan s’han acabat les 5 rondes de joc.
5. En el joc de SABOTEUR (que va ser aportat per una de les families de la classe), cada jugador/a té 6 cartes i un rol (miner/a sabotejador o miner/a col·laborador). L’objectiu del miners /es és arribar a la pepita d’or, però cal anar amb compte per què el miner sabotejador farà tot el possible per impedir-ho. La majoria de les cartes permeten construïr mina des del punt de sortida, però hi ha algunes cartes que et permeten fer accions diferents, com per exemple, mirar una carta de desti, bloquejar o desbloquejar a un company/a, destruïr un tros de mina… És un joc d’estratègia i orientació espacial.
Els racons de castellà son:
  1. Per jugar al KALEIDOS s’ha de girar la ruleta i el que toqui s’han de buscar, trobar i escriure imatges que comencin per aquella lletra o que compleixin una característica (p.e una cosa punxeguda, una cosa de fusta…).
2. En el RACÓ de les TABLETS tenim un full on tenim una cançó que li manquen algunes paraules. La tasca és buscar la cançó al Youtube, escoltar-la i escriure les paraules que falten.
3. En el racó de les PALABRAS PERDIDAS tenim descripcions de personatges de Disney que els manquen paraules. Cal llegir i pensar la paraula que falta per resoldre el text.
4. El racó del treball específic de la categoria dels  SUSTANTIVOS, segons si son individuals o col·lectius. Aprenem que els substantius individuals es refereixen a una sola cosa, i que els col·lectius es refereixen a un conjunt. Per exemple, xai (individual) i ramat (col·lectiu).
 

I aquests son els nostres racons de castellà i de mates! Esperem que us hagi agradat i que, si voleu, pogueu jugar-hi. Nosaltres tenim la sort de gaudir cada setmana d’aquests espais.

Adéu!

Miners i mineres de 2n!

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>