AFA informa 39

ESCOLA VERDA, COM ENTRAR LA SOSTENIBILITAT A L’ESCOLA

Estem molt contents d’anunciar-vos la propera activitat per a les famílies que farem el dia 23 de febrer: una xerrada relacionada amb la sostenibilitat i el que significa ser Escola Verda. Ens trobarem a les 15:30h a la biblioteca de l’Escola. Aquí teniu el programa de la xerrada:

Part 1. Arnau Amat. Professor de Didàctica de les ciències UVic-UCC. Parlarà de quins són els pilars pedagògics que han de tenir les escoles verdes.

Part 2. Quim Benito. Responsable de la Xarxa d’Escoles per a la Sostenibilitat de Vic (XESVic). Ajuntament de Vic. Explicarà què és la XESVic i el seu funcionament.

Part 3. Representants de centre a la XESVic. Presentaran el pla d’acció amb què treballen.

A partir de les 17h, famílies i criatures ens trobarem al Passeig de la Pau de l’Escola, on ens ensenyaran a fer unes bombes de llavors que ens podrem emportar a casa. També podrem jugar a un joc de l’oca gegant titulat “Un canvi… perquè ja toca!”, en què els infants aprendran diferents actuacions de la vida quotidiana que tenen repercussions positives o negatives cap a l’entorn i, en concret, per al canvi climàtic.

ELS MIGDIES A L’ESCOLA, A DEBAT

El proper 4 d’abril de 15:30h a 16:30h arranquem amb el primer FÒRUM DE DEBAT de l’AFA i ho farem amb un tema que de ben segur que us interessarà: “Com volem que sigui la dinamització dels espais de pati del migdia de l’escola?”
El fòrum està pensat perquè puguem conèixer de primera mà què s’havia fet en anys anteriors en matèria de tallers i què s’està fent enguany per tal de poder obrir un debat a posteriori per captar el sentir de les famílies al voltant de la qualitat educativa que volem donar a les estones de pati de migdia. L’objectiu de l’espai és donar lloc a la conversa i el diàleg entre famílies de manera que ens permeti identificar diferents sensibilitats al voltant dels temes del Fòrum i, a posteriori, com a AFA, poder-los canalitzar i orientar a través de tot allò que estigui a les nostres mans.

Lloc de trobada: taules dels horts de l’Andersen a les 15:30h de 4 d’abril.

REGIDORIA D’EDUCACIÓ, ESCOLA DE FAMÍLIES

L’Ajuntament de Vic s’està coordinant amb les diferents AFAs i AMPAs de les escoles de Vic per tal d’organitzar algunes sessions/formacions de temes d’interès comú per tal d’abaratir costos i sumar esforços, implicant també la comunitat educativa.
Aquest any, s’ha decidit que el tema que es tractarà de manera comuna serà l’ús dels mòbils. Esperem trobar un format que agradi i aconseguir una alta participació de les famílies.

LES EXTRAESCOLARS

Ja estem a l’equador de les activitats extraescolars d’aquest curs i no hi ha hagut cap baixa d’activitat i el número d’inscrits és superior al d’inici de curs. Tot això ens fa pensar que els canvis de format, contractant empreses directament, i les noves propostes d’activitats, ampliant la vessant artística a més de l’esportiva, han estat ben acollides per les famílies.
Volem compartir amb vosaltres algunes fotografies d’aquests darrers dies per apropar-vos una mica més a aquest ventall de possibilitats que us ofereixen les extraescolars a l’Escola.
Nosaltres ja estem treballant amb la programació del curs que ve, que esperem poder-vos presentar de cara a finals de curs (maig-juny).

Com ja sabeu, les inscripcions estan obertes durant tot el curs. Si us voleu apuntar només heu d’enviar un mail a: extraescolars@andersen.cat.

Gràcies!

PLAÇA DE LES CULTURES

La primera edició de la Plaça de les Cultures, celebrada el passat 19 de gener, va despertar una alta participació, motivació i implicació per part de tota la comunitat de l’escola Andersen. La iniciativa neix amb l’objectiu de seguir treballant per a la cohesió de l’escola i prendre consciència de l’alta diversitat i riquesa cultural que hi conviu cada dia.

Totes les cultures representades amb la seva paradeta van poder explicar els vestits i/o altres curiositats interessants a conèixer. Destacar que, a banda de generar l’espai de convivència adreçat a les famílies i fora de l’horari lectiu, l’alumnat dels diferents cursos de l’Escola, a partir de les 4 de la tarda i acompanyats/des per l’equip docent, van fer una visita guiada per a conèixer més a fons cada cultura i, a la vegada, saber més del món gastronòmic de cadascuna d’elles.

Destacar que la pròxima edició de la Plaça de les Cultures d’aquest curs serà el divendres 17 de maig amb noves propostes a compartir i on esperem comptar de nou amb totes i tots vosaltres.

Aquesta activitat és possible gràcies a la implicació de famílies procedents de totes aquestes cultures i sota el paraigua d’Amics de l’Andersen, una associació que promou la SOLIDARITAT i recaptar finançament per tal que TOTS els infants puguin gaudir de les Colònies i/o altres activitats.

Per cert, compartir-vos que aquesta primera edició, gràcies a la implicació de totes i tots, s’ha aconseguit un guany econòmic de 325’30€.

L’AGENDA