TALLER DE MANDALES

Des de l’àrea de valors de 5è nivell, aquest trimestre hem realitzat un mandala. Primer de tot hem conegut l’origen dels mandales a partir de visualitzar dos vídeos on es veia com els monjos de la religió budista el realitzaven.
L’origen dels mandales es remunta a la tradició budista. Un mandala en sànscrit significa cercle o roda. És un símbol ritual i espiritual propi del budisme i l’hinduisme, que representa l’univers.
Hem vist com els monjos en feien un. Es preparaven els diferents materials que utilitzaven principalment elements naturals, com flors, pedres, menjar. Tot seguit mesuraven i dissenyaven les formes i línies geomètriques que volien posar. El que més ha impactat als alumnes ha estat que quan acabaven el mandala els budistes el desfan. Diuen que l’important és el camí.
Un dels objectius del mandala és deixar anar els pensaments negatius perquè estàs concentrat en allò que estàs fent. D’aquesta manera estàs més tranquil en tu mateix. El silenci a l’hora de realitzar-los ha generat pau en alguns alumnes, les estones de la tranquil·litat o concentració han servit per valorar-ne la importància.
Alguns mandales triguen dies a fer-se i fins i tot un mes. A partir d’aquí hem parlat del valor de la paciència i de la importància de fer les coses ben fetes, sense pressa. Tot necessita el seu temps, però l’esforç val la pena. També hem treballat el valor de la constància, de mica en mica anar fent les coses.
Els alumnes han après el valor de la responsabilitat, ja que cada un d’ells havia de portar lliurement el material el dia que tocava.
Alguns han realitzat el mandala en petit grup i d’altres en gran grup, però tots han après que tothom és important, ja que forma part de l’equip. Han quedat uns mandales únics i variats
A partir del Mandala hem après el valor del treball en equip. Cadascú ha pogut aportar la seva part més creativa i artística sense ser jutjat. Han sabut escoltar-se i posar-se d’acord amb els diferents components del grup, escoltant les opinions de cada un dels membres. En definitiva han fet un bon treball en equip i el resultat final han estat uns mandales únics i variats.