COMIAT DE LA ROSA CASADEVALL

UN DECENNI DE DOCÈNCIA A L’ESCOLA PUIG DE LES CADIRETES

Ara fa 38 anys, la Rosa iniciava la trajectòria docent en diverses escoles de La Garrotxa, comarca d’on és originària, per exercir tot seguit a l’escola Gaziel i Baldiri Reixach. Un total de 20 anys dedicats al servei de la comunitat educativa de Sant Feliu de Guíxols. Finalment, escollia l’escola Puig de les Cadiretes per finalitzar el seu recorregut docent, unint la seva vida professional a les vides dels nostres alumnes, acompanyant-los en el seu creixement personal i guiant-los en el procés d’aprenentatge.

Parlar de la Rosa només es pot fer a través de paraules repletes d’agraïment, afecte, consideració i respecte. El seu estil es fonamenta en pilars altament valuosos com són la discreció, la humilitat, la modèstia, la prudència i l’elegància. Els seus ulls gris platejat projecten la calidesa de la seva mirada que conjuntament amb una dolça veu, conformen un estil de comunicació reposat i amable, amb el qual ens impregna tot transferint-nos la seva saviesa acumulada per tants anys d’aprenentatge i experiència docent, al servei dels alumnes i les seves famílies.

Som vertaderament afortunats en haver compartit plegats tantes vivències de l’àmbit professional.

En finalitzar la seva trajectòria professional, és moment d’un merescut reconeixement per part de tota la comunitat escolar. Conjuntament, tenim l’oportunitat d’agrair a la Rosa la seva contribució en el bon clima de treball del centre i la seva pràctica educativa excel·lent envers els alumnes.

La Rosa sempre serà un referent pel model educatiu aplicat als nens i nenes, basat en la mesura justa de contundència, embolcallada en grans dosis d’afecte i paciència infinita envers els infants, molt especialment emparant els alumnes amb necessitats educatives. La seva interacció entre iguals i amb els infants es sustenta en la prudència, utilitzant el llenguatge i optant per les accions més adequades.

La Rosa ens ha mostrat la seva fortalesa emocional en la gestió de les diverses tutories, entomant les dificultats per a la superació de reptes amb tenacitat i serenitat. Les seves accions es fonamenten en la bona mesura, en la temprança.

En la vessant curricular, la Rosa és un referent lingüístic, esdevenint la 1a mestra aplicadora amb èxit de l’ensenyament / aprenentatge de les estratègies de comprensió lectora, transferint a l’aula tot el coneixement après a través del programa “Impuls a la lectura”. Reconeguem per altra banda, la importància de les seves actuacions orientades a l’aprenentatge de les tipologies textuals.

La Rosa fa temps que es prepara per tancar l’etapa professional i dedicar-se plenament als seus interessos personals i a la cura de la família, molt especialment els seus néts tan estimats.

Una nova etapa personal que desitgem transcorri acompanyada de salut, estimació, fortalesa per superar els moments adversos i molta curiositat i iniciativa per continuar indagant en els presents meravellosos que ens ofereix la pròpia vida.

Escola Puig de les Cadiretes

Llagostera, 21 de febrer de 2020.