BATEIG DELS SIS CAPGROSSOS

Divendres, 18 de maig de 2018, iniciàvem la celebració de la Festa Major d’una forma molt engrescadora, gràcies a la col·laboració de la Colla Gegantera de Llagostera que ens donava l’oportunitat de presenciar i gaudir del “Bateig dels sis capgrossos”, elements de la imatgeria festiva i popular del municipi que fins ara participaven a les cercaviles de la Festa Major sense nom.

Prèviament, tots els nens i nenes de l’escola participaven en un procés per escollir el nom més adient per a cadascun dels capgrossos. Primerament, s’elegia el nom d’un capgròs per grup classe i finalment, el divendres 4 de maig, es triaven els noms dels 6 capgrossos mitjançant una votació basada en les aportacions de tots els grups classe de l’escola.

Iniciàvem la celebració asseguts a la pista esportiva, tot escoltant un conte sobre els capgrossos, interpretat per dos membres de l’entitat organitzadora. De sobte arribaven els gegants nous en Zenó i n’Eleida ballant al so dels grallers i els tabalers.

Finalitzat el “Bateig dels sis capgrossos”, s’iniciava la cercavila pels carrers del voltant de l’escola, encapçalada pels gegants, els capgrossos, els grallers i els tabalers de la Colla Gegantera de Llagostera.

La comunitat educativa de l’escola Puig de les Cadiretes agraeix enormement als membres d’aquesta entitat, l’organització del “Bateig dels sis capgrossos” i la cercavila posterior, activitats valorades de forma excel·lent.