DIA ESCOLAR DE LA NO VIOLÈNCIA I LA PAU (DENIP)

Com bé sabeu, el dia 30 de gener es celebra el Dia Escolar de la No Violència i la Pau (DENIP), moviment fundat l’any 1964 pel poeta i educador Llorenç Vidal Vidal. Es practica a escoles de tot el món i vol commemorar, entre d’altres, l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi. El DENIP propugna una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau. L’objectiu d’aquesta celebració és sensibilitzar que la pau és molt més que l’absència de guerres i baralles, conèixer i familiaritzar-se amb els conceptes d’amor universal, de no-violència i de pau positiva, saber resoldre els conflictes de manera pacífica i dialogant, és a dir, expressant les opinions de forma tranquil·la, clara i ordenada.

Aquest curs, els nens i nenes de cicle mitjà hem volgut celebrar aquest dia amb unes activitats realitzades al parc amb la finalitat de fomentar la cooperació i la solidaritat entre tots els companys/es del grup. També hem explicat un conte relacionat amb la pau i la no violència, el respecte i la consideració cap a les persones. Aquí us en deixem una mostra.