DOCUMENTS OFICIALS

PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE (PEC)

El projecte educatiu de centre (PEC) és un document que inclou els trets d’identitat del centre, els principis pedagògics, els principis organitzatius i el projecte lingüístic.

En aquest document s’especifiquen els valors, els objectius i les prioritats d’actuació del centre, la concreció dels currículums que s’imparteixen i el tractament transversal en les àrees, matèries o mòduls de l’educació en valors i altres ensenyaments.

En els centres públics, el PEC l’elabora el claustre, a iniciativa del director.

PROJECTE LINGÜÍSTIC DE CENTRE (PLC)

És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús de les llengües al centre i al tractament curricular de les diferents llengües que hi són presents.

NORMES D’ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DEL CENTRE (NOFC)

Document on es recullen totes les normes amb les que funciona el centre. Es van presentar i aprovar pel Consell Escolar de l’escola el dia 2 de desembre de 2013. Les modificacions van estar aprovades pel Consell escolar el 23 de gener de 2024.

CARTA DE COMPROMÍS EDUCATIU

La carta de compromís educatiu és un document que té com a finalitat potenciar la comunicació, la participació, la implicació, el compromís i la coresponsabilitat entre els centres i les famílies en l’educació d’infants i joves.

PROJECTE DE DIRECCIÓ

En aquest document es reflexen els projectes previstos pels propers quatre anys per par de l’equip directiu i el claustre.

PROJECTE DE CONVIVÈNCIA

Quan parlem de convivència i de PdC no ens limitem a la consideració de la mala conducta o dels problemes de disciplina; estem pensant, sobretot, en un projecte global d’organització del centre i de les aules des de la perspectiva d’un tractament educatiu del conflicte i de l’aprofitament de tots els recursos humans que el centre té al seu abast (professors/es, pares i mares, alumnes, professionals d’altres institucions…).
Els problemes de convivència al nostre centre, avui en dia quasi no existeixen però, així i tot, aquest document pretén planificar mesures de prevenció de conflictes i, si es dona el cas, la gestió positiva d’aquests.

PLA D’ORGANITZACIÓ DEL CENTRE 2023-2024

El pla d’organització de centre de l’escola Maria Mercè Marçal s’ha elaborat a partir de les instruccions enviades pel Departament i intentant respectar al màxim el PEC, com a document base del centre, i altres documents com són el Projecte de convivència i les NOFC, que donen la personalitat pròpia del centre.
Al llarg del pla es desgranen tots aquells aspectes pedagògics i de seguretat que han de conviure junts per assegurar una “normalitat” dins d’una situació totalment nova i canviant dia a dia.

MEMORIA DEL CURS 2023-2024

La memòria d’aquest curs s’ha elaborat a partir de la PGA presentada i portada a terme al llarg del curs anterior.

ESTRATÈGIA DIGITAL DE CENTRE (EDC)

L’escola dins el pla impulsor de transformació digital va elaborar el curs 22-23 el desplegament EDC que queda concretat en el següent sites.

CRITERIS D’AVALUACIÓ (procés d’actualització)

El recull dels criteris d’avaluació corresponen a una selecció dels criteris utilitzats al centre del currículum escolar. Actualment aquests criteris estan en revisió al haver entrat el nou currículum LOMLOE en vigor.

CONTINGUTS 1R TRIMESTRE (procés d’actualització)

Com els criteris d’avaluació estem en procés de revisió per adaptar-nos al nou currículum LOMLOE en vigor.