Història

L’escola reb el nom de l’escriptora Maria Mercè Marçal i Serra que  va ser  poeta, catedràtica d’institut de català, narradora, editora i traductora catalana. També va ser activista política, cultural i feminista.

L’escola neix l’any 2006, amb l’edifici encara per construir.  Comença en barracons amb dues classes de P-3. A mesura que van passant els cursos, l’ escola creix fins arribar a sisè.  L’edifici es va inaugurar el curs 2009-2010.

La primera promoció que va sortir cap a l’Institut  ho fa al final del curs 2013-2014.

Durant el curs 2016-2017 es van dur a terme un seguit d’actes per celebrar els 10 anys d’escola.

Actualment el centre compta amb una plantilla força estable que ha fet seu el projecte d’escola. La línia del temps relacionada amb les festes tradicionals catalanes i mataronines forma l’estructura fonamental en la que s’articula l’any escolar. Les festes, la música, el teatre, les matemàtiques significatives, el treball experimental, l’anglès, el treball cooperatiu són alguns dels nostres punts forts a nivell curricular.

La història de l’escola s’escriu dia a dia: La nostra ha quedat reflectida en els records dels nostres alumnes, en els de  les famílies que han fet confiança en  el projecte, i d’una forma més visual en la web que visites.

Un convidem a fer una ullada per la nostra història.