Diagnosi

El procés d’elaboració de l’Estratègia digital de centre comença amb una fase de diagnosi, amb la qual volem saber quins són els punts forts del centre en matèria digital i també quins són els punts febles o millorables. Per aconseguir això disposem d’unes eines que ens permetran esbrinar-los.

Eines utilitzades en la diagnosi

Les eines utilitzades per fer la diagnosi del centre han estat l’eina Selfie, que es va passar durant el mes de maig de 2022 a alumnat, professorat i equip directiu. La participació va ser del 87% de l’alumnat , el 100% del professorat i el 75% de l’equip directiu.

El Selfie ens dona una visió molt acurada del què passa a l’interior del centre, però ens faltava la visió exterior del centre i per això vam decidir passar una enquesta a les famílies sobre diversos aspectes de la cultura digital de centre, com poden ser la web i les xarxes socials del centre, l’acolliment digital, els hàbits digitals, les eines digitals que utilitzen o la necessitat de formació que puguin tenir, per tant, també es va passar una enquesta a les famílies del centre per tenir una visió més clara de la projecció externa del centre i de les necessitats de formació de les famílies.

També es va passar una enquesta a les famílies del centre per tenir una visió més clara de la projecció externa del centre i de les necessitats de formació de les famílies. Els resultats de la mateixa donen com a millorable l’actualització de la pàgina web, la necessitat de formació de les famílies i que aquesta formació sigui online.

Aspectes destacats de la diagnosi

Un cop analitzades les eines de diagnosi utilitzades, arribem a les següents conclusions:

Els aspectes millorables són:
– Millorar el d
iàleg o les reunions del professorat per temes digitals, així com la col·laboració i comunicació amb els altres en aquests temes.
– Tenir un repositori de recursos digitals pel claustre.
– Ús dels Entorns Virtuals d’Aprenentatge amb l’alumnat.
– Avaluació, coavaluació i autoavaluació de l’alumnat amb eines digitals i el feedback amb eines digitals per part de les mestres cap a l’alumnat.

Com a punts forts podem destacar:
– Creativitat del professorat amb la utilització de les eines digitals.
– Comunicació amb la comunitat educativa (famílies, entitats municipals, etc).
– Respecte als drets d’autor.