Objectius

Un cop feta la diagnosi, avaluats els resultats i després d’un procés de reflexió important, la Comissió Digital ha decidit que els seus objectius seran els següents:

Objectiu 1: Establir un espai de reunió sobre l’ús d’eines digitals amb la finalitat d’implementar accions per millorar la competència digital del professorat i de l’alumnat.

Un objectiu adreçat a trobar i crear un espai i moment de reunió, segurament trimestral on el professorat pugui debatre, compartir i avaluar l’ús de les eines digitals al centre. Una reunió que hauria d’estar ben organitzada, amb un ordre del dia que inclogui el debat, l’intercanvi d’experiències i l’avaluació de què s’està fent servir, com i quant s’està fent servir

Per això s’han dissenyat unes actuacions encaminades a aconseguir l’assoliment de l’objectiu, com per exemple la creació de la reunió trimestral, la preparació de la mateixa, la posada en comú de la utilització d’eines digitals, la revisió de les programacions digitals en les reunions de cicle o l’elaboració de materials per avaluar o seguir la utilització d’eines digitals al centre.

Objectiu 2: Crear i completar un repositori de recursos digitals per anar incorporant noves eines a l’aula que facilitin l’acolliment digital al professorat nou i que serveixi com a biblioteca per a les membres del claustre.

Un objectiu adreçat a posar en marxa la creació d’un repositori o biblioteca de recursos digitals per a professorat, alumnat i famílies que serveixi per millorar l’acolliment digital d’alumnat, famílies i professorat nouvingut i també com a banc de recursos per utilitzar al dia a dia del centre.

Per això s’han dissenyat unes actuacions encaminades a aconseguir l’assoliment de l’objectiu, com per exemple La creació d’un Google sites al centre, la formació al claustre o part d’ell sobre la utilització de Google sites per a que el professorat pugui implementar el sites, la creació i posada en marxa d’un document compartit amb el claustre on el professorat pot anar compartint o dipositant els seus recursos perquè les persones encarregades els traslladin al sites, la creació de tutorials diversos sobre eines digitals o sobre ús de les mateixes i l’elaboració de materials per avaluar o seguir la implementació del repositori.

Objectiu 3: Utilitzar els Entorns Virtuals d’Aprenentatge en el dia a dia de l’aula per millorar la competència digital de l’alumnat.

Un objectiu adreçat a aconseguir que al centre es faci servir d’una manera més generalitzada el classroom.. Aquesta metodologia afavoreix moltíssim l’aprenentatge en tant potencia molt l’adquisició de la CDA i afavoreix els processos d’avaluació, autoavaluació i coavaluació amb eines digitals.

Per això s’han dissenyat unes actuacions encaminades a aconseguir l’assoliment de l’objectiu, com per exemple, la creació d’un domini d’escola i de correus corporatius de centre per a professorat i alumnat, la formació del claustre en l’ús de l’EVA del centre, elaborar un registre que permeti tenir un control sobre les actuacions que es fan al centre utilitzant l’EVA i una posterior avaluació i anàlisi dels resultats obtinguts al registre. Avaluació que permetrà anar veient clarament la intensitat amb què s’aplica l’objectiu.

Objectiu 4: Millorar l’avaluació, la coavaluació i l’autoavaluació amb eines digitals per incentivar l’aprenentatge competencial de l’alumnat.

Un objectiu adreçat a posar en marxa o a millorar la utilització de l’avaluació, la coavaluació o l’autoavaluació amb eines digitals al centre. Aquestes pràctique ja es fan amolts centres , però no amb eines digitals. És per això que el centre vol impulsar aqiest objectiu dins la seva EDC.

Per això s’han dissenyat unes actuacions encaminades a aconseguir l’assoliment de l’objectiu, com per exemple, una formació al claustre sobre eines i metodologia per avaluar, coavaluar o autoavaluar amb eines digitals, formar i acostumar l’alumnat a fer-les servir, introduir-les en els projectes i tasques grupals que es facin al centre o l’elaboració de materials per avaluar o seguir l’ús d’aquestes eines i metodologies al centre.