Davant d’una societat basada en els serveis i la tecnologia on un baix percentatge de població activa ho fa en el sector primari, és bo que el nostre alumnat tingui contacte amb aquest sector minoritari i a la vegada, tan important pels seus beneficis.
Des de l’escola veiem la necessitat d’introduir noves activitats i estratègies que permetin millorar i ampliar el contacte dels nostres alumnes amb l’entorn i la natura, alhora que ajuden a potenciar l’educació ambiental.Creiem que la possibilitat de tenir un hort a l’escola pot ajudar als nostres alumnes a prendre consciència de la importància de conèixer i protegir els diversos ecosistemes naturals i a valorar l’esforç i la responsabilitat personals.
L’hort aporta una sèrie d’estratègies gratificants i úniques per a l’alumnat i permet fer-lo servir per treballar amb alumnes de diferents edats i en diferents àrees curriculars.
L’hort ofereix un context idoni per aprendre a pensar, per educar emocionalment i per tenir domini de les habilitats socials, englobat en un marc pràctic, vivencial i manipulatiu.
OBJECTIUS:
- APROFUNDIR EN LA CULTURA DE LA SOSTENIBILITAT I LA CULTURA DE LA TERRA
- PRODUIR ALIMENTS DE TEMPORADA
- POTENCIAR EL TREBALL COMUNITARI , EL DIÀLEG, LA COOPERACIÓ I LA RESPONSABILITAT.
- CONSTRUIR UN ENTORN SOCIAL I UN ESTIL DE VIDA MÉS SALUDABLE.
- MILLORAR LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES LINGÜÍSTIQUES, MATEMÀTIQUES I CIENTÍFIQUES.
METODOLOGIA:
- L’alumne a través del seu treball pràctic reforça coneixements teòrics adquirits a l’aula: processos biològics, el cicle vital de les plantes, les relacions interespecífiques, el cicle de l’aigua, del carboni, el cicle de la matèria, el paper dels descomponedors a la natura, l’agricultura a través de la història, l’adaptació i selecció de les plantes en horticultura, el càlcul de superfícies, el vocabulari rural i agrícola que poc a poc es va perdent en el món urbà, etc.
- Per poder realitzar el treball de manera més efectiva, aprofitem el suport de dos mestres a l’aula per poder partir el grup i així treballar de manera més pràctica.
- Realitzem el treball teòric a l’aula i després el posem en pràctica a l’hort.
- El treball de l’hort el realitzen els alumnes d’Educació Infantil i els grups de 2n i 4t.
- Aquest primer trimestre hem netejat l´hort de les males herbes, hem regat tot el que havien plantat a l´hort dels més petits i hem continuat amb les feines de manteniment. Hem treballat molt i ens ho hem passat molt bé!!