L’HORT ESCOLAR

Davant d’una societat basada en els serveis i la tecnologia on un baix percentatge de població activa ho fa en el sector primari, és bo que el nostre alumnat tingui contacte amb aquest sector minoritari i a la vegada, tan important pels seus beneficis.

Des de l’escola veiem la necessitat d’introduir noves activitats i estratègies que permetin millorar i ampliar el contacte dels nostres alumnes amb l’entorn i la natura, alhora que ajuden a potenciar l’educació ambiental.Creiem que la possibilitat de tenir un hort a l’escola pot ajudar als nostres alumnes a prendre consciència de la importància de conèixer i protegir els diversos ecosistemes naturals i a valorar l’esforç i la responsabilitat personals.

L’hort aporta una sèrie d’estratègies gratificants i úniques per a l’alumnat i permet fer-lo servir per treballar amb alumnes de diferents edats i en diferents àrees curriculars.

L’hort ofereix un context idoni per aprendre a pensar, per educar emocionalment i per tenir domini de les habilitats socials, englobat en un marc pràctic, vivencial i manipulatiu.

OBJECTIUS:

• APROFUNDIR EN LA CULTURA DE LA SOSTENIBILITAT I LA CULTURA DE LA TERRA
  • PRODUIR ALIMENTS DE TEMPORADA
  • POTENCIAR EL TREBALL COMUNITARI , EL DIÀLEG, LA COOPERACIÓ I LA RESPONSABILITAT.
  • CONSTRUIR UN ENTORN SOCIAL I UN ESTIL DE VIDA MÉS SALUDABLE.
  • MILLORAR LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES LINGÜÍSTIQUES, MATEMÀTIQUES I CIENTÍFIQUES.

METODOLOGIA:

• L’alumne a través del seu treball pràctic reforça coneixements teòrics adquirits a l’aula: processos biològics, el cicle vital de les plantes, les relacions interespecífiques, el cicle de l’aigua, del carboni, el cicle de la matèria, el paper dels descomponedors a la natura, l’agricultura a través de la història, l’adaptació i selecció de les plantes en horticultura, el càlcul de superfícies, el vocabulari rural i agrícola que poc a poc es va perdent en el món urbà, etc.
  • Per poder realitzar el treball de manera més efectiva, aprofitem el suport de dos mestres a l’aula per poder partir el grup i així treballar de manera més pràctica.
  • Realitzem el treball teòric a l’aula i després el posem en pràctica a l’hort.
  • El treball de l’hort el realitzen els alumnes d’Educació Infantil i els grups de 2n i 4t.
  • Aquest primer trimestre hem netejat l´hort de les males herbes, hem regat tot el que havien plantat a l´hort dels més petits i hem continuat amb les feines de manteniment. Hem treballat molt i ens ho hem passat molt bé!!