Els i les estudiants en pràctiques a l’Escola el Bosc de Mont-ral

Des del seus inicis l’Escola El Bosc de Mont-ral ha volgut obrir el centre als estudiants/es en pràctiques de les diferents modalitats de magisteri de la URV, perquè creiem que el nostre projecte educatiu és la suma de les aportacions de tothom que ens recolza i creu en la nostra manera de fer i ser, i pensem que una de les maneres per aconseguir l’èxit educatiu a l’escola petita, rural i de poble és expandir al territori la nostra manera de treballar, d’entendre i veure l’educació i l’evolució humana, i un dels llocs més importants per nosaltres és la Universitat, on es van formant els futurs i les futures mestres dels nostres fills/es.

El treball dels i les practicants és basa en l’observació de; les diferents mestres de l’escola, dels espais, ambients, activitats, tallers, reunions, claustres, en el desenvolupament dels infants, en el coneixement de la filosofia del centre i en respecte cap a les línies metodològiques pròpies. A partir de l’observació i en alguna intervenció acurada els estudiants en pràctiques poden establir relacions i connexions amb els coneixements previs i teòrics amb la pràctica educativa in situ i anar ampliant d’aquesta manera els recursos i eines a la seva motxil.la personal i professional.

Agrair al Toni, a la Xamsi i a la Laia que aquest curs hagin volgut navegar i remar al nostre costat, agrair també la seva humanitat, la seva alegria i la seva predisposició en tots els moments.