Com treballem l’àmbit matemàtic a l’escola el Bosc

Aquests dies estem reflexionant com treballem a l’escola el Bosc de Mont-ral l’àmbit matemàtic, ens adonem conscientment que el bloc de numeració – càlcul i exactament la comprensió dels nombres, les operacions i les relacions, les seves formes de representació i del sistema de numeració es troba en tots els espais i contextos del centre, i de fet en moltes de les nostres accions diàries i quotidianes de la nostra vida.

Jugant, parlant, investigant, explorant, observant, emocionant-nos… anem descobrint el reconeixement de la fracció com a part d’una unitat i d’una col·lecció, la situació dels nombres naturals i fraccionaris més comuns (1/2, 1/3, 1/4) sobre la recta numèrica. L’ús i relació dels decimals i fraccions com a nombres que aproximen més la mesura. La comprensió de la relació que hi ha entre la multiplicació i la divisió, la suma i la resta. L’agilitat mental…

Les activitats vives i vivencials que anem realitzant diàriament ens apropen a l’assoliment de les competències bàsiques d’una manera equilibrada dins la reflexió i el pensament curós i crític.

foto de Escola El Bosc Mont-ral.  foto de Escola El Bosc Mont-ral.

foto de Escola El Bosc Mont-ral.  foto de Escola El Bosc Mont-ral. foto de Escola El Bosc Mont-ral.