Projecte educatiu

Principis generals (senyes d’identitat)
  1. L’EMMIF es declara aconfessional i laica, tot respectant la legislació vigent i les creences de l’alumnat i del professorat.
  2. Es prioritzarà l’ús del català, llengua pròpia de Catalunya.
  3. S’educarà per a la igualtat i la integració, per això l’EMMIF té com a objectiu acollir alumnat de totes les ètnies, ideologies i capacitats. Es procurarà fomentar un clima de participació i col·laboració, respectant les idees dels altres, dialogant i tractant d’aconseguir la solidaritat entre totes les parts implicades; es potenciarà l’eliminació de rols sexistes.
  4. L’escola, culturalment oberta, estimularà en l’alumnat els valors propis d’una societat democràtica: solidaritat, respecte, diàleg, esperit crític, cooperació i responsabilitat.
  5. L’EMMIF adopta criteris de sostenibilitat ecològica en tots els processos que acompanyen el normal funcionament d’una escola de música.
  6. L’escola educa musicalment per a la diversitat, no discrimina cap tipus de música ni es limita a èpoques, sinó que promou totes les tendències musicals.
Objectius globals
D’àmbit pedagògic
  • Aconseguir un aprenentatge científic, arrelat al medi, tot emprant una metodologia que afavoreixi la construcció del pensament.
D’àmbit institucional
  • Aconseguir la màxima participació democràtica de tots els membres de la comunitat escolar.
D’àmbit administratiu
  • Aconseguir la màxima participació i col·laboració dels membres de gestió i administració del centre.
D’àmbit humà
  • Desenvolupar l’esperit de tolerància, diàleg, col·laboració i respecte dels demés participant en els òrgans que per a tal fi s’estableixin.