Nivell Elemental

Programa per a l’aprenentatge musical bàsic. Per a accedir-hi s’ha d’haver superat el curs Preparatori a nivell elemental o tenir més de 9 anys.

Està format per dos cicles de dos cursos cadascun.

Primer cicle (1r i 2n curs)
  • Assignatures comunes obligatòries: 2 hores setmanals de llenguatge musical i 45 minuts de cant coral de 1r cicle.
  • Assignatura individual: 45 minuts setmanals d’instrument.

Segon cicle (3r i 4t curs)
  • Assignatures comunes obligatòries: 2 hores setmanals de llenguatge musical i 60 minuts de cant coral de 2n cicle.
  • Assignatura individual: 45 minuts setmanals d’instrument. 30 minuts mensuals de repertorisme per als instruments propis de l’orquestra.
  • Assignatura comuna (només per als instruments propis de l’orquestra): orquestra de nivell elemental. Durada: 1h setmanal. El tutor és qui decideix quan es pot començar en aquesta agrupació.

Màxim 15 alumnes per aula.

• S’atorgarà un Diploma als alumnes que hagin acabat totes les matèries de 4t de Nivell Elemental.
  • Als alumnes que desitgin fer l’accés al Conservatori se’ls prepararà per a les Proves d’Accés.
  • Els alumnes de l’EMMIF estan obligats a cursar l’ensenyament reglat, o sigui, totes les matèries del pack, fins haver completat tot el Nivell Elemental. A partir d’aquest moment, l’alumnat pot decidir si vol continuar l’ensenyament reglat presentant-se a les Proves d’Accés al Conservatori, seguir el currículum de Nivell Mitjà establert, o cursar només l’instrument i matèries complementàries (Orquestra, Combo, Cor, etc.).
  • Un alumne/a de Nivell elemental, a l’estar obligat als ensenyaments reglats, podrà cursar solament l’especialitat d’instrument o llenguatge musical sempre i quan certifiqui que fa la resta de matèries en un altre centre o en classes particulars. Se li farà la prova de nivell que correspongui a aquestes matèries externes. Les matèries de Cant Coral i Orquestra són una excepció a aquesta norma.