Comença el projecte “Berga en escena” amb alumnat de secundària de la ciutat de Berga

Aquest dimarts ha començat un nou projecte des de l’Escola Municipal de Música de Berga, juntament amb tres centres de secundària de la ciutat de Berga, l’Institut Guillem de Berguedà, l’Institut Serra de Noet i l’escola FEDAC Xarxa. Es tracta del projecte “Berga en escena”.

El projecte està destinat a 30 alumnes de 3r d’ESO de tots els centres educatius de secundària de Berga i està conduit per Ivan Otaola, graduat en art dramàtic per l’Institut del Teatre i la ballarina Laura Marsal.

Els objectius principals són que l’alumnat d’aquesta etapa pugui descobrir i experimentar les arts escèniques com a vehicle d’expressió i comunicació. Es realitzarà a través d’un treball multidisciplinar que englobarà la dansa contemporània, el teatre i la música. Es fomentarà la consciència individual i col·lectiva, així com la seva relació amb l’entorn per posar en valor com les arts poden ajudar en el procés de creixement i construcció de la personalitat dels i les adolescents. El projecte pretén treballar a través d’exercicis i activitats que puguin ajudar a adquirir habilitats relacionades amb les intel·ligències corporal cinestèsica, intrapersonal, interpersonal i musical. Així com despertar inquietuds artístiques en els joves de la ciutat.

A més a més, el projecte es vincula amb les competències bàsiques de l’Educació Secundària Obligatòria ja que inclou les competències de l’àmbit artístic (percepció i escolta/expressió, interpretació i creació/societat i cultura), de l’àmbit d’educació física (expressió i comunicació corporal), de l’àmbit social (cultural i artística/ciutadana) i especialment de l’àmbit de cultura i valors (personal/interpersonal/sociocultural).

El projecte també comptarà amb la col·laboració musical d’alumnat del Conservatori de Música dels Pirineus i de la mateixa escola.

Es desenvoluparà durant el segon trimestre del curs 2022-2023 en 6 sessions de 3 hores cadascuna, dins l’horari lectiu dels centres de secundària, i conclourà amb una creació col·lectiva i la seva exposició final davant de públic. Aquesta darrera sessió tindrà lloc el dimarts 28 de març al Teatre Municipal de Berga.

Amb aquest projecte, que compta amb el finançament del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya l’escola vol ampliar el seu àmbit d’acció, tant pel que fa a la població de la ciutat com explorar altres tipus d’arts escèniques més enllà de la música.