Reprenem la presencialitat

A partir del dilluns 23 de novembre, a les escoles de música se’ns permet tornar a la presencialitat però amb grups d’un màxim de 6 alumnes. Això implica, d’una banda, que estem molt contents de poder retornar a part de la presencialitat a l’escola ja que entenem que l’educació musical necessita aquest contacte directe, però de l’altra, haurem de reorganitzar les assignatures de grup quan aquests siguin de més de 6 persones, entenent que ja tenim el curs i els horaris organitzats i que se’ns demana que d’avui a dilluns ens adaptem a aquest marc normatiu. Això vol dir que farem el màxim d’esforç per part de l’escola i el seu professorat, dins de les limitacions que la situació actual ens planteja.
La idea del centre és, dins de les possibilitats de la normativa i de la nostra pròpia organització, potenciar al màxim la presencialitat a l’escola.
Concretant, les diferents assignatures quedaran de la següent manera:
– Classes d’instrument: Presencials 100%. Les classes dels migdies a les escoles es podran reprendre amb normalitat.
– Llenguatge musical: La primària musical seguirà com fins ara. La resta de grups, seran 100% presencials els que tinguin un màxim de 6 persones. Per als que sobrepassin aquest nombre, el professorat reorganitzarà l’assignatura amb una part del grup a l’escola i l’altre en seguiment en línea de manera alternativa o bé, en cas de grups que tenen més d’una sessió, dividint el grup i alternar una part del grup a cada sessió. En tot cas, cada professor/a farà arribar a l’alumnat un calendari de com farem les classes des de dilluns fins a Nadal.
– Conjunts instrumentals i vocals: Alternaran la presencialitat per respectar la normativa. Els grups que no sobrepassin els 6 alumnes seran 100% presencials. Cada professor/a passarà el calendari previst fins a Nadal.
– Aules d’estudi i acompanyaments: Es podran reprendre amb normalitat de manera presencial.
Sabem que podran donar-se casuístiques en les quals s’hagin d’enllaçar classes presencials i el línia. Aneu-ho comentant als vostres professors/es i intentaran, dins de les possibilitats i limitacions, solventar les situacions particulars.
Esperem que entengueu la situació d’una normativa que ens trenca l’organització prevista a inici de curs. Valorem molt positivament poder tornar a l’ensenyament presencial al centre i en això estem treballant com primera prioritat. La previsió és que a després de les vacances de Nadal, si tot va bé, la limitació augmenti a 10 persones/grup cosa que ens permet un major marge de maniobra. La situació actual doncs es preveu per a les properes quatre setmanes.
Finalment també us volem demanar responsabilitat per seguir les recomanacions de prevenció dins de la crisi de la COVID-19, tant dins del centre per part de l’alumnat com fora del centre per part de les famílies. Us demanem que reduiu al màxim la presència fora del centre, respecteu les distàncies de seguretat i reduiu en la mesura que sigui possible la interacció social.
Qualsevol consulta particular la podeu fer contestant aquest mateix correu i intentarem respondre amb la màxima celeritat possible.
Moltes gràcies per endavant per la vostra col·laboració i comprensió. La gran notícia és que la setmana que ve ens podrem tornar a veure a l’escola!
Cordialment
EMMB