VISITA DE L’ONG OPEN ARMS

El passat 23 de gener l’alumnat de 6è va rebre la visita d’en Carlos de la Fundació Open Arms que és una ONG sense ànim de lucre que rescata a gent migrant que marxen del seu país per anar a un altre perquè en el seu no tenen recursos, amb l’esperança de viure en un lloc amb millors condicions per viure, treballar…

Aquí us deixem  l’entrevista que li vam fer al Carlos que va començar sent voluntari i ara mateix treballa per Open Arms fent xerrades a les escoles. Va ser molt interessant i ens va fer obrir els ulls de la realitat de milers de persones que estan vivint en altres països i que no tenen la mateixa sort que nosaltres.

1. Quins son els motius pels quals la gent vol migrar a un altre país?

Per guerres, pobresa i pel canvi climàtic.

2. Es pot anar a qualsevol lloc de manera lliure? Per què? Què necessitem?

No, perquè necessites un passaport i has d’assegurar que tens feina allà per poder quedar-te.

3. Què fa la gent que no pot accedir a un país perquè no la deixen?

Aquests paguen entre uns 2.000 o 3.000€ a unes màfies que els ofereixen una pastera, una llanxa inestable, sobrecarregada (amb 100 o 200 persones) que supera la seva capacitat real.

4. Com va sorgir la idea de crear aquesta ONG?

Va nèixer el 2015 a Lesbos quan uns socorristes de Badalona, després de veure una imatge molt impactant d’un nen mort a la platja de Lesbos per la guerra de Síria, van decidir anar a ajudar.

5. Com sabeu que hi ha una “pastera” al mar?

Naveguem pel mar Mediterrani i ens ajudem entre tres ONG’s més que estan al mar i una altra que té una avioneta que sobrevola per controlar i avisar-nos perquè els anem a buscar.

6. Quants vaixells teniu?

En tenim tres: l’Astral donat per una família milionaria, l’Open Arms i Open Arms1

7. Quants estan en el vaixell? Cadascú està especialitzat en alguna tasca? Quines?

Durant una missió hi ha: un cuiner, un periodista, socorrista, metges i enfermers, el capità i varis voluntaris.

8. Què feu amb la gent que rescateu? I amb la gent que ha perdut la vida?

Amb els supervients els deixem al vaixell fins que el país que els acull els dóna permís per entrar.

Els que han perdut la vida els deixem en una cambra refrigerada “morgue” per si la família els reclama.

9. Quantes persones heu rescatat aproximadament aquest últim any?

És difícil de comptabilitzar perquè no hi ha un registre de les embarcacions que surten ni si son grans o petites. No es sap, però en aquests 7 anys que portem hem rescatat més de 66.000 vides.

10. A qui decidiu rescatar primer? Per què?

Rescatem primer la gent que estan al mig de la llanxa que normalment son dones i nens per no desequilibrar les pasteres. En el cas que estiguin a l’aiga agafen els primers que van arribant.

11. Quantes hores dediqueu al dia?

8 hores els que treballen a oficines, Però si estem en una missió treballem 24hores dins e vaixell. Ens passem 3 mesos al mar i uns altres tres descansant.

12. Quants voluntaris/es sou? Sempre fan el mateix?

Uns 1000 voluntaris però no tots estan actius sempre.

13. Quins son els passos que seguiu quan us rescateu un nen o nena orfe? Què feu amb ell?

El portaven al país d’acollida i una altra organització s’encarreguen d’ells.

14. Heu denunciat alguna vegada a les persones que fan negoci amb la gent que necessita marxar del país?

No, perquè no sabem qui son.

15. Què feu amb els diners que rebeu de les donacions?

Els destinem per la neteja, manteniment del vaixell, pagar als treballadors i menjar.

Aprofitem per agraïr la seva visita i per la gran tasca humanitària que fan.